וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתיב המהיר דווקא גורם לפקקים בכניסה לת"א

19.4.2012 / 15:00

כשנה וחצי לאחר פתיחת הנתיב המהיר, הכניסה לתל אביב מכביש 1 ממשיכה להיות פקוקה, גם לאחר "תיקון" צוואר הבקבוק שנוצר במקום

העיוות שיצר הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב תוקן? תלוי את מי אתם שואלים. כבר ביום פתיחת הנתיב המהיר בכניסה לתל-אביב מכביש 1 אל מבואות נתיבי איילון, התגלה בשל כשל תכנוני שנוצר עם הקמת הנתיב המהיר, כשל הגוזל למעשה מציבור הנוסעים נתיב חינמי שלם משטח הכביש. לצדו של הנתיב המהיר קיימים שלושה נתיבים רגילים, אך לקראת סופו של זה, מצטמצמים הנתיבים החינמיים לשניים בלבד (הימני הופך בהדרגה לירידה למחלף קיבוץ גלויות), מה שיוצר במקום צוואר בקבוק ועומסי תנועה חריגים גם כאשר נפח התנועה אינו גדול.

משרד התחבורה והיושב בראשו, השר ישראל כץ נדרשו להגיב לסוגיה ו"לתיקון העיוות" כפי שהגדיר זאת השר. במקום אכן החלו עבודות להרחבת קטע כביש זה, אולם גם לאחר סיום העבודות במקום, המצב נותר בעינו - שלושת הנתיבים החינמיים עדיין מצטמצמים לכדי 2 בלבד וצוואר הבקבוק ועומסי התנועה לא נעלמו למעשה.

פנינו בסוגיה זו אל משרד התחבורה לקבלת הסבר על הנעשה בכביש זה וזו הייתה תגובתם: "מספר הנתיבים בקטע הכביש של הכניסה לתל אביב עלה מ- 3 ל-4 לאחר הפעלת הנתיב המהיר. גם בשלב שבו צומצם רוחב הנתיבים, נשמר מספר הנתיבים קבוע. לאחרונה הושלמו העבודות והוחזר החתך המלא לרבות השוליים. יש לציין כי גודש התנועה הכללי ירד בכל המרחב בעקבות הוספת הנתיב המהיר. ניתן להתרשם ממצב זה באמצעות מרכז הבקרה של הנתיב המהיר ונתוני התנועה השוטפים."

אין מענה

משום שתגובה זו אינה תואמת את הנעשה בשטח (מספר הנתיבים החינמיים עדיין נותר על 2 בלבד), יצאנו לשטח, צילמנו את המקום ואף שלחנו אל המשרד תמונה המוכיחה זאת יחד עם בקשה מחודשת לבדוק את עמדת המשרד. זו אכן הגיעה והנה היא כלשונה: "בהמשך לשיחתך עם אבנר (דובר משרד התחבורה. ק.ל), מדובר במספר מטרים בודדים בלבד. הדבר איננו משמעותי ובשאר האזור קיימים הנתיבים כפי שתוארו בתגובתנו האחרונה.".

ניתן להבין כי המונח "מטרים בודדים" מתייחס למרחק קצר, אולם בפועל מדובר בעשרות ואף מאות מטרים בהם התנועה הרבה בכניסה לתל אביב ממשיכה להידחק. יש לצין שמרחק הצמצום אינו משמעותי, אלא הצמצום עצמו והוא זה שפוגע בזרימת התנועה. לאור זאת, לא רק שמן הראוי שהיה על אנשי משרד התחבורה לצאת למקום במדובר כדי לראות זאת בעצמם, אלא שלא ברור מה אכן נעשה ומה הושג בחודשי העבודה הרבים שהושקעו שוב במקום זה אם ה"עיוות" נותר בעינו וממשיך ליצור עומס מלאכותי במקום, שאולי אף תורם לריבוי התנועה בנתיב האגרה בכניסה לגוש דן.

עוד חדשות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על הנתיב המהיר בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully