וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: דוקאטי דיאבל 1200 קרבון

20.4.2012 / 7:00

דוקאטי דיאבל, הספורט קרוזר החדש של דוקאטי נמסר לידנו ומצטרף לסדרת מבחנים ארוכי הטווח. האם אפשר לחיות ביומיום עם מפלצת?

קובי ליאני

צילום: דייב שחר, בת גולן
עריכה: רן צימט

הוא נשמע כמו מטוס קרב ממלחמת העולם השניה, תוקפני כמו אריה רעב, נראה כמו יצירה נוזלית של סלבדור דאלי, הוא ממגנט תשומת לב גם ממי שלא רכב על דו-גלגלי מימיו והוא הופך כל רכיבה למסיבה - זהו הדיאבל, אופנוע הספורט קרוזר הקיצוני של דוקאטי.

לאחר שרכבנו עליו בהשקתו העולמית וגם מיד עם הגעתו לישראל, דוקאטי דיאבל משלים מעגל ונמסר לנו על ידי 'ליגל' היבואנית לישראל לצורך עריכת מבחן ארוך טווח עמו. מבחן שבדומה לקודמיו יארך חודשים רבים שבמהלכם ננסה לעמוד על היכולת לחיות עם אופנוע קיצוני זה ביומיום ולכן נעמיד אותו במבחן בכל תחומי הרכיבה העומדים לרשותנו - נרכב עליו מדי יום לעבודה, נטייל עמו ברחבי המדינה, נביא אותו אל קצה יכולותיו הספורטיביות על הכביש ועל המסלול ונראה האם גם בת הזוג יכולה להצטרף לחוויה. כמו כן, נספר לכם על עלויות השימוש בו מבחינת שירות וטיפולים, עלויות תדלוקים וצריכת דלק וכמובן, תקלות מכאניות אם יתעוררו כאלה במהלך הדרך.

הדוקאטי דיאבל הוא אופנוע חריג במיוחד לא רק במחוזותינו, אלא גם עבור קשת מוצרי דוקאטי האיטלקית. הוא מציע מבנה חריג ומעוצב שמושיב את הרוכב זקוף הרחק מאחור כשידיו שלוחות לפנים, אך נמוך וקרוב לאספלט. הוא חמוש בטכנולוגיה רבה עם בקרת משיכה רבת מצבים, שלוש רמות תפוקת כוח ומערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה, כל זה כדי להלום את מקומו בקצה העליון של ההיצע מבולוניה.

במרכזו פועם מנוע חזק במיוחד לו 1,200 סמ"ק של נפח משני צילינדרים המסודרים בצורת L, עם 4 שסתומים לצילינדר וטכנולוגיית ה'טסטה-סטרטה, 11 מעלות, המאפשרת חפיפה לא שגרתית בין השסתומים. זה מפיק 162 כ"ס ו-13 קג"מ - נתונים שמקבלים חיזוק משמעותי לאור משקל כולל של 207 קילוגרם בלבד בגרסת הקרבון היקרה שנמסרה לנו למבחן.

מבחן ארוך טווח דוקאטי דיאבל קרבון 1200. קובי ליאני
1245831/קובי ליאני

מהלך אמיץ?

מסירת הדיאבל למבחן ארוך טווח מחייב שכזה, הנה מהלך אמיץ מצד היבואנית 'ליגל', לא רק משום שאופנוע זה הנו אחד היקרים והחריגים בהיצע, אלא משום שהוא נמסר לנו לאחר שהספיק לעבור שנה שלמה כאופנוע המבחן וההדגמה של היבואן. משמע, זה עבר חיים לא קלים כלל תחת ידיהם של עשרות רוכבים שונים ביחסם אליו וביכולות הרכיבה שלהם.

מד המרחק שלו הראה ביום המסירה 19 אלף קילומטרים, משמע הוא הספיק לעבור שני מחזורי שירות - טיפול הרצה ב-1,000 ק"מ וכן את הטיפול השני בהגיעו ל-12,000 ק"מ. את השירות הבא הוא יעבור לכשיגיע ל24,000 ק"מ, אך מעצם היותו אופנוע הדגמה, מובן הדבר כי זה זכה גם לבדיקות תכופות ושירות קבוע ששמר על כושרו (מעט לפני שנמסר אלינו קיבל גם שרשרת הינע חדשה).

אופנוע זה גם עבר שורה של שדרוגים - מסכת החזית קיבלה משקף זעיר חדש שאמור לשפר את מיגון הרוח לטובת הרוכב (במצבו המקורי החוסר בכך מורגש מאוד) וגם המנוע שודרג. זה קיבל מערכת פליטה מלאה עשויה טיטניום וצמד דודי פליטה מקרבון של טרמיניוני. כדי להשלים את החבילה (מגיעה מקורית ומוכנה מדוקאטי) הותקן גם פילטר אוויר חדש ומשוחרר יותר ואף מחשב ניהול מנוע חדש שיודע לטפל בערכי היניקה הפליטה החדשים. מלמד שיפור תגובת המצערת והרחבת רצועת הכוח הרחבה ממילא של האופנוע, שינוי זה גם העשיר מאוד את קולו של המנוע, אך אנו, לפחות לעת עתה, בחרנו לרכב עם מפחיתי רעשים (DB-קילרס) מותקנים בדודי הפליטה.

את חוויית השימוש בדוקאטי דיאבל 1200 בגרסת קרבון אנו נעביר אליכם כאן מדי חודש, אז כל שנותר לכם לעשות כדי לקבל את התמונה המלאה על אחד האופנועים החריגים בישראל, זה לעקוב אחרינו כאן במדור מבחנים ארוכי הטווח שלנו בוואלה! רכב.

על הצד הטכני:
מנוע: 1,200 סמ"ק, 2 ציל', L טווין, מקורר נוזל
הספק: 162 כ"ס ב- 9,500 סל"ד
מומנט: 13 קג"מ ב- 8,000 סל"ד
משקל (יבש): 210 ק"ג, 207 בגרסת קרבון
מצמד: רטוב, מחליק, הידראולי
מתלה קדמי: מרזוקי 50 מ"מ כוונון מלא
מתלה אחורי: זרוע צדית, בולם זקס, כוונון מלא
צמיג קדמי: 120-70 R17
צמיג אחורי: 240-45 R17
בלם קדמי: 2 כפול 320 מ"מ ברמבו 4 בוכנות
בלם אחורי: 265 מ"מ, 2 בוכנות
מכל דלק: 17 ליטר
גובה מושב: 77 ס"מ

עלויות טיפולים ותחזוקה
טיפול 1,000 ק"מ: 886.59 שקל
טיפול 12,000 ק"מ: 1,141.79 שקל
טיפול 24,000 ק"מ: 3,991.91 שקל


עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו את האופנוע הבא שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

מבחן ארוך טווח דוקאטי דיאבל קרבון 1200. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח דוקאטי דיאבל קרבון 1200/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully