וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני אורוס: מכונית על בשטח

למבורגיני שוב מנסה את כוחה עם רכב שטח חדש בשם אורוס, כמעט שלושים שנה אחרי הגי'פ הקשוח והכושל LMOO2. הפעם הוא יישאר בסביבה?

למבורגיני חשפה בהופעת בכורה במסגרת תערוכת סין, את הקרוסאובר המפואר אורוס (Urus) - רכב פנאי חדש המבוסס פלטפורמה של אודי. בשלב זה, מדובר במכונית קונספט שעתידה להגיע לקהל רק בעוד ארבע שנים (בתנאי שיזכה למימון ותמיכה), כאשר דגם הראווה שמופיע בסין מצויד במנוע בנזין, הנעה כפולה, וארבעה מושבים בלבד.

האורוס, על שם שור אגדי (אורקוס), מותח בין שני קצוותיו כמעט חמישה מטרים, ומתנשא לגובה של 1.66 מ', ורוחבו בהחלט נדיב ושופע עם 1.95 מ' בקירוב. על העיצוב, פרי מוחם הקודח של האיטלקים והגרמנים, אפשר לציין כי משלב אלמנטים של פורשה קאיין, ב.מ.וו ולנד-רובר, ודווקא את חזות קונצרן פולקסווגן (טוארג, סדרת ה-Q) לא שאל בכלל. מעצבי המכונית מבולוניה טוענים שהאורוס הוא "אלגנטי, אך תוקפני, גדול אבל אתלטי". על המקוריות בכל אופן אפשר לחלוק, אך נוכחותו על הכביש לא תעבור ללא השתאות כשהוא מדגיש בחזותו מעט מהאוונטנדור.

גרסתו הרעיונית תחלץ כ-600 כ"ס לדברי החברה, אולם לא ברור כרגע אם למבורגיני תשמיש מנוע שמונה צילינדרים, או תנצל את אחת מיחידות הטורבו הבינוניות של אודי או בנטלי לטובת העניין. על ביצועים אין בדל מידע, אך כלי-התקשורת בסין מדברים על מיאוץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ומהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. התיבה הרובוטית כפולת המצמד (תפעול מגלגל ההגה) תהיה עם שבעה או שמונה יחסי העברה.

למבורגיני אורוס קונספט. אתר יצרן
למבורגיני אורוס קונספט/אתר יצרן

כוח ושוורים

הקבינה של האורוס לא תהיה עירומה כפי שמקובל בהרבה מכוניות ספורט נטולות אביזרים. הנדסת האנוש נראית די סטנדרטית (טוב, למעט המושבים), אך רמת האיכות גבוהה, ואיפיון התא ספורטיבי חד מספיק להעביר לנהג תחושה "נמוכה וקרבית". כדי לסייע לו בתנועה, האורוס עוטה שכבות רבות של סיבי פחמן בשלדתו, מבחוץ ובפנים, ואין לחברה שום בעיה להצהיר שהוא "הקל ביותר בסגמנט הקרוסאוברים המפוארים: "לא רק שהצלחנו להפחית את מקדם הגרר באופן משמעותי ביחס למתחרים, הוא גם יהיה הרבה יותר דינמי, מהנה, ובעל משוב מדויק מהכביש. הוא רזה בלפחות 100 ק"ג לעומת שלדות אלומיניום שאתם מכירים", כך אומר ראש מחלקת העיצוב מוריציו רגיאני.

הבחירה של למבורגיני בקו מקשר בינו לבין ה-Lmoo2, היא קצת שנויה במחלוקת. הגי'פ המפואר של למבורגיני מ-1986 לא זכה להצלחה גדולה בשבע שנות יצורו, והיום אפשר למצוא אותו בעיקר אצל אספנים שהניחו ידם על אחד מ-300 העותקים. יתרה מכך, בזמנו הוא הושק עם מנוע 12 צילינדרים ו-450 כ"ס - חטיבת כוח שבעידן המודעות הסביבתית הייתה גורמת לכמה בכירים בענף לאבד את ההכרה. אז למה לחזור לזירת הפנאי?

התשובה נחלקת לשניים: צו האופנה, וכסף. בלמבורגיני יודעים, בדיוק כפי שפורשה הבינו, שקטגורית הקרוסאוברים פורחת בכל העולם, והביקוש לדגמים המשלבים נוחות ויכולת כביש גבוהה בעלייה מתמדת. מנכ"ל למבורגיני, סטיבן ווינקלמן, מסביר כי האורוס ימסד דגם שלישי בחברה, ויחמיא לגרסאות הספורט: "SUV זה חופש ואמוציות. וכלים אלה הם מהפופולארים ביותר בעולם. האורוס הוא הפירוש הקיצוני ביותר לרכב פנאי, או בעצם אפשר לומר שהוא "הלמבורגיני של דגמי הקרוסאוברים".

ייצורו של האורוס מותנה בעיקר במשובים חיוביים של הקהל כאמור (בפרארי למשל לא מוכנים בכלל לחשוב על זה). גרסת ייצור בכל אופן לא תופיע על הכביש לפני שנת 2015. ועד אז, אפשר רק לפנטז על איך באמת תראה המכונית הסופית, ועל קרב ראש בראש עם פורשה קאיין הבא.


עוד הרבה למבורגיני בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully