וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאג'ו ווספה: חיה בסרט

אדם בלנגה, מאמר אורח

23.4.2012 / 15:33

המקום הנכון ביותר לכתוב על התערוכה הנודדת של ווספות מהסרטים, הינו מבית קפה תל אביבי. ולכן, העמסנו את אדם בלנגה הצעיר על קטנוע ללב תל אביב להביא משם רשמים

המספרים מעוררי התפעלות: 50 שנה חלפו, ובתוכן למעלה מ-16 מיליון ווספות שכבר יוצרו. ווספה (צרעה באיטלקית), הינה הלכה למעשה הקטנוע המסחרי הראשון בעולם. וזאת למרות שבארצות הברית יוצר דמוי קטנוע כבר כעשרים שנה לפני כן. הווספה על מנועה הדו פעימתי הציגה כמה חידושים בעולם הדו-גלגלי, שלא לומר ה"קטנועונת" של אותה התקופה; הראשון מבניהם זה העברת ההילוכים, ארבעה במספר, ליד שמאל, והשני - ואולי החשוב ביותר, יישום מבנה השלדה המאפשר הגנה רבה יותר על רגליו של הרוכב, יחד עם מקום מיוחד לגלגל נוסף.

ואכן, בסימן חמישים שנה לווספה, קשה שלא להפריז בחשיבותה של הווספה המקורית ששורשיה טמונים עמוק בהריסות של איטליה שלאחר מלחמת העולם השנייה. אז היום, עידן וכמה אירועים היסטוריים מאוחר יותר, מביאה קבוצת עופר אבניר לישראל את התערוכה הנודדת: "ווספות מהסרטים".

לפני כשבוע השיקו את התערוכה בבית השגריר של איטליה בארץ במעמד של כמה מהמנהלים החשובים בחברת פיאג'ו ועופר אבניר, ובעוד שבוע ישלבו את התערוכה הקטנה יחד עם מפגש של מועדון הווספה. כל זה, ועוד, במתחם של סינימטק תל אביב. חשוב לציין שמפגשים של מועדון זה הינם מושקעים ושווים צפייה, מדובר פה באנשים רציניים שמשקיעים בכלים האלה מאוד.

התערוכה בסך הכל קטנה ותמציתית, אז אם אתם עוברים באזור ואתם מתעניינים בסרטים ובווספות שווה לעצור, להעיף מבט, ולשתות קפה בבית קפה הצמוד.

עוד הרבה על דו-גלגלי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

תערוכת ווספות תל-אביב. אדם בלנגה
תערוכת ווספות תל-אביב/אדם בלנגה
  • עוד באותו נושא:
  • ווספה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully