וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטרניטי ארטמיס: פורשה קאיין בתחפושת

מותג איטרניטי הביא לתערוכת סין גרסת ייצור סופית של רכב הפנאי המרה ארטימס המבוסס על הקרוסאובר של פורשה. והם אומרים שהעיצוב מקורי

כמעט שנה אחרי שחברת איטרניטי קמה לחיים בבריטניה, היא חושפת במסגרת תערוכת סין גרסת ייצור רשמית למכונית הראשונה שלה: המרה ארטמיס. הקרוסאובר המפואר של המותג הצעיר מבוסס בכבדות על הדור הנוכחי של פורשה קאיין, ואף מעתיק די בבוטות את צורתו החיצונית. האם זה אמור להפריע לחברה נישתית למכור מכוניות? סביר להניח שהתשובה שלילית.

הארטמיס אולי נולדה תחת חברה קטנה, אבל האנשים שעומדים מאחריה נמנים על המנוסים בענף הספורט המוטורי. בין המפתחים הראשיים שלה מעצב העל של לנד-רובר ויגואר לשעבר אליסטר מקווין, כאשר על הצד הטכני מפקח נהג הפורמולה 1 לשעבר ג'וני הרברט. ישנן עוד כמה סדנאות רכב גרמניות שתרמו את חלקן, אולם אלה הסתפקו במרכיבים קוסמטיים בלבד.

לארטמיס מנוע שמונה צילינדרים טורבו בנפח 4.8 ל' שנשלף מהקאיין. הוא מייצר 600 כ"ס ומזניק את הארטמיס ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות. מהירותה המרבית יכולה להיות מוגבלת אלקטרונית לפי בחירה ל-252 קמ"ש. אולם מי שבוחר להסיר את המגנון, יגלה שהקרוסאובר הכבד (2 טון וקצת) מגיע למהירות מרבית של יותר מ-180 מיילים לשעה, שהם כ-300 קמ"ש. התיבה האוטומטית שולחת את העוצמה לכל הגלגלים.

ג'וני הרברט שחנך ותכנן את כיול המכונית על מסלול המירוצים, חשף לפני כמה חודשים בפני כלי-התקשורת בבריטניה שהיא "מגיבה נפלא" לבקשותיו, ואף הסביר שלא צריך להתעסק יותר מידי עם קשיחות הבולמים: "הפחתנו אותה מלכתחילה בכמה סנטימטרים כדי להתמודד עם העברות המשקל. אופציה אחרת תעניק לנהג מכונית רכה יותר, פחות מענישה, אבל עדיין מתגמלת ביכולת הניהוג", כך הרברט.

בניגוד לרכב משפחתי, לארטמיס אין חמישה מושבים כי אם ארבעה, ושניים מאחור שמופרדים ונדחקו כמה שיותר לגוף תא המטען. מטרת המתכננים הייתה לספק ליושבים מרווח רגליים גדול באווירה מפוארת עם מחיצה ברורה מהחלק הקדמי. יתר הפריטים מקורם חלקית בקאיין, ואחרים – כמו בקרת השמע, פותחו "אין האוס" בתוך איטרניטי.

המתחרות הישירות של הארטמיס הן בנטלי, פורשה ומזרטי (קובנג). מחירה של הארטמיס יחל בסביבות ה-400 אלף יורו, שהם כ-2 מיליון שקלים לפני מס. העתיד יגלה אם היא עדיפה על פני הקאיין המקורית.


עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • איטרניטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully