וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים לאודי Q5

הקרוסאובר היוקרתי של אודי מחדש ומרענן את חזותו, מעדכן את קו המנועים ביחידות חסכוניות יותר, ומוסיף פינוקים לתא הנוסעים. אצלנו בהמשך השנה

זה הזמן הזה בשנה, שבו יצרניות מתחילות לערוך ספירת נוכחות, ולוודא שכולם מעודכנים בשיא הטכנולוגיות והמרקחת הקוסמטית. אודי Q5 הוא כנראה לא האחרון ברשימה של הקונצרן הגרמני (אודי Q7 גם זקוק למנה של חידושים), אך בינתיים נראה שמתיחת הפנים שלו, על אף שהיא קלה ביותר - תסייע לו להתחזק, עם דגשים נחוצים על הפחתת תצרוכת הדלק ואווירת תא הנוסעים.

גולת הכותרת של אודי היא הצהרה על קיזוז בשיעור של 15 אחוזים בצריכת הדלק, בכל המנועים והתיבות (חלקן עם שמונה הילוכים). חטיבות הכוח שלו תורכבנה מארבע מחודשות הנחלקות לשתיים בגזרת הבנזין, והיתר סולר. המנוע המרכזי, שככל הנראה יזכה לביקוש מרבי, הוא ה-2.0 ל' TDI המשודרג, אותו תשווק אודי בהספק של 143 כ"ס בשידוך לתיבת הילוכים מסוג S טרוניק עם שבעה יחסי העברה (אופציה לתיבה ידנית עם ששה הילוכים).

גרסה זו אוצרת מומנט של 32.9 קג"מ ב-1,800 סל"ד, והיא תניב צריכת דלק ממוצעת של 5.3 ל' בכל 100 קילומטרים, (18 ק"מ לליטר לערך) כאשר פליטת דו תחמוצת הפחמן עומדת על 139 גק"מ בלבד. מיכל הדלק של המכונית הוא בנפח 75 ל' , כך שניתן לכסות מרחק של כ-870 ק"מ, להערכת היצרנית הגרמנית.

מנוע הסולר השני ברשימה, יספק 177 כ"ס, וזה יאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות ועד מהירות מרבית של 225 קמ"ש. צריכת הדלק שלו, תעמוד על 6.4 ל' לכל 100 קילומטרים.

מנועי הבנזין (TFSI) ישלבו הספקים שינועו בין 220 כ"ס (2.0 ל') ל-272 כ"ס. אודי תשתמש במנוע ה-3.0 ל' TFSI V6 במקום יחידת ה-3.2 ל' הקודמת, ותוציא ממנו 40.9 קג"מ, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, מהירות מרבית של 234 קמ"ש, וצריכת דלק ממוצעת של 8.5 ל' בכל 100 ק"מ. גרסאות הבנזין תהיינה היחידות להן תשודך תיבת שמונה הילוכים רובוטית לעומת שבעה בלוגמות הסולר.

מבחוץ ומבפנים, הבדלים שאחרי מתיחת הפנים לא ישאירו אתכם פעורי פה. תא הנוסעים עבר סוג של מודיפקציה רכה למתגים קטנים יותר ונוחים, וממשק ה-MMI נגיש יותר להפעלה ולשליטה על הפקודות של המערכות (בידור, ניווט ועוד). עוד פטנט של אודי שמוצע לראשונה בקרוסאובר המחודש הוא הגה ממורכז מפוקח מחשב (לא מנצל משאבים אלקטרוניים במצב אמצע), כך שהוא תורם, גם אם במידה זניחה, לגילוח צריכת הדלק.

אודי תשווק את ה-Q5 החדש, גם עם המנוע ההיברידי עליו דיווחנו לפני למעלה משנה. מדובר בגרסה עם 211 כ"ס, 35.9 קג"מ ומנוע חשמלי עם 54 כ"ס. ביחד, בשקלול היבירידי, התפוקה נעה באזור ה-245 כ"ס (0-100 קמ"ש ב-7.1 שניות, צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר). ניתן להשתמש במנוע החשמלי בעיר לטווח מרבי של שלושה קילומטרים, במהירות מוגבלת ל-37קמ"ש.

באודי יחלו למכור את הדגם המחודש בקרוב, ולישראל יגיע בהמשך השנה.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אודי Q5 מתיחת פנים. אתר יצרן
אודי Q5 מתיחת פנים/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully