וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MG חושפת קרוסאובר קומפקטי

המותג הבריטי לשעבר שנמצא בבעלות סינית מנסה לקדם רכב פנאי קומפקטי שדומה, באופן חשוד, למיני קופר. לחובבי העתקות

מי שביקר לאחרונה בתערוכת אוטומוטור 2012 בטח נקלע לאולם התצוגה הקטן של MG. החברה שמשווקת בישראל על ידי דוד 'לובינסקי', יבואנית פיג'ו-סיטרואן, מנסה בשנים האחרונות לעשות קאמבק עם שורה של דגמים משפחתיים כמו ה-550 הגדולה ו-350 הבינונית. ישנה גם תזכורת ספורטיבית בדמותה של ה-MG רודסטר, אולם חסרה לה את ההשפעה המושכת של שנות ה-90.

תחת חברת SAIC, מיצרניות הרכב הגדולות בסין, המותג הבריטי חשף בתערוכת בייגי'ן קונספט לרכב פנאי קומפקטי שיתחרה בניסאן ג'וק וסקודה יטי : 'אמ ג'י אייקון'. הקרוסאובר הקטן מבוסס על פלטפורמת MG3 סדאן (משפחתית עממית), ועיצובו החיצוני נוסד בהשראת (או בגניבת) ארכיטקטורת מיני מקבוצת ב.מ.וו, ואף ייתכן שאפילו מאלפא-רומיאו (מיטו). אולי יש בכך סוג של מחווה משפחתית, משום שעל העיצוב חתום סטיב הארפר, שפיסל את ה-MGF וסייע בעבר לתכנן דגמים קלאסיים של MGB.

MG קונספט SUV. אתר יצרן
MG קונספט SUV/אתר יצרן

"לא רצינו שהיא תהיה ממש רטרו. תראה את פורשה למשל. היא לא רטרו, היא פשוט אבולוציה שהתפתחה לאורך שנים. מי שניסינו לעשות כאן הוא לקחת את המורשת של MG ולנסח מכונית מודרנית. זה בסך הכול רעיון".

לאייקון מידות זהות לניסאן ג'וק, ובקבינה מספיק מקום להסיע חמישה אנשים בנוחות (אם כי לא בטוח שמאחור המרווח לראשים שופע). מדיווחים של כלי-התקשורת בבריטניה שנכחו בהשקתה בסין, נאמר כי איכות הפסלטיקים עדיין נמוכה מרוב המתחרות, וכי ניכרים הפערים בין קוריאה ויפן למוצרים הסינים. אמש אגב (ראשון), היא הוכתרה לקונספט האטרקטיבי ביותר בתערוכת סין, וגברה על למבורגיני אורוס, ואפילו על מרצדס קונספט סטייל קופה. אולי זה אומר משהו על טעמם של הסינים בכלי-רכב.


בהנחה שהמכונית תיוצר, לקראת 2014, בהחלט ישנה אפשרות שנראה אותה נודדת לישראל. הנחות בכל אופן היא לא תקבל, לא מניסאן ג'וק, וודאי של מסקודה יטי.
עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully