וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה RX-8: עוד אלף חתיכות, ודי

הפרישה של מכונית הספורט של מאזדה מתארכת בלי סוף וכעת היצרנית הודיעה כי תפיק עוד 1,000 עותקים אחרונים של הסדרה. פרידה היא תמיד קשה

שלוש פעמים הודיעה מאזדה כי תפקידה של מכונית הספורט בעלת מנוע הוואנקל RX-8 הגיע לסיום, שלוש פעמים, שכנראה ימשיכו לפעם רביעית או חמישית. היצרנית היפנית מדווחת שבמהלך השנה הקרובה היא תייצר לפחות עוד 1,000 מכוניות מסוגה, בנוסף ל-1,000 הקודמות, כמתנת פרישה למי שהממון בכיסו. ואם אתם מתגוררים ביפן וחושבים להניח יד על אחת מהן מוטב שתמהרו, שכן פנקס ההזמנות נסגר ביוני.

הגרסה הסופית שתרד מפס ההרכבה תהיה ממהדורת ה-'לימיטד אדישן ספיריט R' – כותר שעיטר גם את 1,500 היחידות האחרונות של ה-RX7. מאזדה תציע את המכונית בגרסה ידנית או אוטומטית עם ששה הילוכים על בסיס ורסית ה-RS, כאשר המנוע הרוטורי, סימן ההיכר של ה-RX8, נותר עם אותם נתונים בהקצאה הסופית: 1.3 ל' בעל תפוקה מרבית של 227 כ"ס ו-22 קג"מ (בגרסה קצת שונה).

תכונות בלעדיות בפן הקוסמטי בגרסת ה-R, תהיינה תוספות חיצוניות ופנימיות כגון חישוקי מגנזיום מוגדלים ל-19 אינטש, תא נוסעים מצויד מושבי עור בגוון אדמדם (רקרארו), מערכת בידור של BOSE, הגה בתפירה עור מיוחדת ועוד.

במאזדה טוענים כי עד עתה מרב ההזמנות הן לדגם הידני – 66 אחוזים, ומוסיפים כי ישנה מעורבות מכל טווח הגילאים. באשר לעתיד המכונית אין כרגע בשורות חיוביות, על אף רמיזות על יורשת בשם 16X שנמצאת לכאורה בשלבי פיתוח. מנכ"ל החברה טקאשי טמנוצ'י סיפר בעבר כי מדובר בהשערות של כלי-התקשורת, אולם לא שלל המשך פיתוח הטכנולוגיה: "למרות שמאזדה RX-8 הגיעה לקיצה, אין זה סותר המשך תכנון של המנוע הרוטורי העתידי. אופציה אחת עליה תבסס מאזדה גרסת המשך, היא על המאזדה שינארי קונספט. אולי.


עוד הרבה על מאזדה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully