וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ לחדש את תכנית הגריטה

ועדת הכספים של הכנסת נועדה היום בעניין החייאת התכנית ותבקש מהממשלה תוספת של 20 מיליון שקלים עוד השנה. ח"כ גפני: יש לחדשה לאלתר". משרד האוצר נעתר לבקשה

בשורה חיובית למי שנתקע עם הגרוטאה בחצר. ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום (שני) מתוך מטרה להעלות מחדש לסדר היום את הפעלת תכנית הגריטה, לאחר שתקציבה אזל בתוך שלושה חודשים מתחילת שנת 2012. ח"כ הכנסת המצדדים בתקצובה מחדש יבקשו מהממשלה תוספת של 20 מיליון שקלים עד סוף השנה, כ-2 מיליון שקלים יותר מהתקציב הקודם.

תכנית הגריטה תוכננה להוריד כלי-רכב בני 20 שנה או יותר מהכביש. בתמורה לכך, מקבל הבעלים ישירות לחשבון הבנק תמורה בגובה של 3,000 שקלים. למעלה מ-18 אלף כלי-רכב נמסרו לגריטה בשנים 2010-2011, המהווים כ-15 אלף טון ברזל ממוחזר. המיזם הפחית בשלושה אחוזים את זיהום האוויר שמקורו בתחבורה, והערכת החיסכון למשק מצמצום הנזק הסביבתי לדברי המשרד להגנת הסביבה, מסתכמת בכ-30 מיליון שקלים בשנה.

לדברי חברי ועדת הכספים, התכנית זוכה לביקוש גבוה מהמצופה, וכי זו הפעם השנייה מאז שהחלה לפני כשנתיים שהתקציב אוזל בתוך פרק זמן קצר מאוד.

אמיר זלצברג, מהאגף לאיכות הסביבה, העיד בוועדה כי התמורה היא לא רק כלכלית (שכן גריטת רכב ישן מעודדת רכישת רכב חדש), אלא היא באה לידי ביטוי גם בנושא האקולוגי: "התכנית נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מעל 20 שנה שאין להם ממיר קטליטי, המזהמים פי 20 יותר מרכבים חדשים. בנוסף, נועדה התכנית להורדה מסודרת של כלי רכב ישנים שלא יהיו עוד זרוקים בצדי הדרך ושחלק מהחומרים מהם מורכבים יופנו למחזור ומעל לכל; הגברת הבטיחות בדרכים". עוד מוסיף זלצברג כי עד כה נוצל תקציב בגובה 80 מיליון שקלים: "צפינו מראש שהביקוש יהיה גדול והתקציב לא יספיק ואנחנו פועלים כל הזמן להגדלתו מול האוצר".

במהלך הדיון התעורר ויכוח נוקב אודות מקורות התקציב החדש, שכן לדברי נציגת האוצר מיכל שנוויל, לא ניתן לדעת את היקף הכנסות המדינה מרכישת רכב חדש: " אם משרד התחבורה או המשרד להגנת הסביבה ירצו לתקצב את זה, אז הפרויקט יימשך גם במהלך השנה הנוכחית, אך לא יוקצה להם תקציב נוסף מעבר לתקציבם השוטף".

ח"כ גפני ושאר התומכים בתכנית הגריטה, לא הבינו מדוע בחר משרד האוצר לשלוח נציגה שהגיעה לדיון עם "מסר ברור וללא סמכות לשנות דבר בנדון". ח"כ שי חרמש מקדימה אף העיר כי "יש כאן תרנגולת שמטילה ביצי זהב והמדינה מפספסת את זה". ח"כ גפני הדגיש כי למרות הקשיים, יפעל מול האוצר לחידוש תכנית הגריטה עוד בשנה הנוכחית.

בעקבות דבריו של השר גפני, הודיע אחה"צ סגן ראש התקציבים באוצר אייל אפשטיין, כי תכנית גריטת כלי-רכב ישנים תתוקצב מחדש. התקצוב ייעשה בשבועות הקרובים עם בקשת המשרד להגנת הסביבה.

עדכון ראשון: 15:38

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully