וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החמרה בבדיקות זיהום אוויר למנועי סולר

מכוניות מצוידות במנועי דיזל תבחנה על פי התקינה האירופאית לפליטת דו תחמוצת הפחמן, במטרה להפחית את זיהום האוויר ולהדק הפיקוח על מכוני הרישוי

נוהגים במכונית עם מנוע דיזל? בקרוב תעברו בדיקות מחמירות יותר בטסט השנתי. ועדת הפנים ואיכות הסביבה אשרה אמש (שלישי) שורה של תקנות לפיהן תיבדקנה מכוניות מוזנות בסולר על פי תקנים אירופאיים שיחליפו את הנוהג המקובל כיום בישראל, שהינו פחות מדויק, ולעתים גם מעט מעורפל (בעיקר משום ששיטת הבדיקה איננה מתאימה לכלי-רכב חדשים).

לדברי המשרד, ערכי המדידה והבדיקות יהיו כפי שקבע היצרן לרכב הנבדק, מה שלא משאיר מקום לזליגות החוצה המצטברות עם עוד מאות או אלפי כלי-רכב לרמת זיהום אוויר חמורה שנפלטת ממנועי סולר. לדברי השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, זהו הליך הכרחי הנועד לשפר את איכות החיים: "כלי הרכב הם המקור העיקרי לזיהום האוויר במרכזי הערים. רכבים שאינם תקינים פולטים רמות גבוהות של זיהום אוויר, ומסכנים את האוכלוסייה הנחשפת לזיהום זה".

כדי לפקח על הטמעת התכנית, המשרד להגנת הסביבה יפעיל מערכת בקרה סביב מכוני הרישוי, וכן ישלח להשתלמויות עובדים הממונים על בדיקות זיהום אוויר במנועים כדי לשפר את השירות ולצמצם טעויות. "מעתה יתאפשר פיקוח סביבתי הדוק על פעילות מכוני הרישוי, ורמות הבדיקה יוחמרו, דבר שיבטיח שכלי הרכב בכבישים אינם חורגים מרמת הזיהום המותרת ונמנעת פגיעה מיותרת בבריאות הציבור", כך מוסיף השר.




עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully