וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה בין יונדאי לב.מ.וו?

ב.מ.וו ויונדאי מנהלות דיונים חשאיים על אפשרות לשיתוף פעולה טכנולוגי בתחום הנעה חסכונית לכלי-רכב משפחתיים. ביונדאי מכחישים

האם נרקמת מערכת יחסית בין יונדאי לב.מ.וו? על פי דיווחי סוכנות הידיעות 'רויטרס', מסתמן ששתי יצרניות הרכב נמצאות בעיצומן של שיחות אודות פיתוח מנועים חדשים ועוד "מספר היבטים" בתכנון כלי-רכב. אולם מקורבים לנושא בפרנקפורט, מסרו לסוכנות הידיעות כי בשלב זה השיחות הן "סודיות", והוסיפי כי מדובר ב"גישושים בלבד". האמנם?

מקור אחר סיפר לרויטרס שלאוזנו הגיעו שמועות שהברית בין יונדאי לב.מ.וו רחבה יותר, וכן הסביר כי בלב השיחות נערכת אסטרטגיה שתוזיל את עלויות הפיתוח לכל אחד מהצדדים המעורבים. הירחון Automobil Produktion הגרמני אף חיזק ביום חמישי האחרון כי בנו של יו"ר יונדאי צ'ונג מונג, נפגש עם ראשי ב.מ.וו במינכן כדי לדון על עסקאות בהיקף של מיליארדי דולארים.

מנכ"ל ב.מ.וו נורברט רית'הורפר הגיב בסופ"ש לדיווחי רויטרס, ואמר כי "אנו לא בוחנים עוד שיתופי פעולה בינינו ליצרניות אחרות". בדבריו, מתייחס כאמור לרמיזות שפורסמו בארה"ב, לפיהן ב.מ.וו משוחחת עם טויוטה וכן עם ג'נרל מוטורס, אולם בכלי-התקשורת בגרמניה, טוענים נחרצות שאין לחברה ממינכן כוונה לחפש פרטנריות נוספות מעבר לפיג'ו-סיטרואן, עימה מפתחת מנועים.

ביונדאי מתנערים מקיומן של שיחות בין מטות ההנהלה, ושללו את הידיעות על מפגש "דיסקרטי" בין ראשי החברות: "אין לזה שום אחיזה במציאות", כך דובר החברה מדרום קוריאה. אנליסטים באירופה מספרים שחיבור כזה יכול להועיל בעיקר לב.מ.וו, הן בפן הכלכלי והן החברתי, שכן יונדאי במגמת התחזקות עולמית בכל החזיתות.

"זה בהחלט יכול לחזק את ב.מ.וו מול פולקסווגן למשל, משום שליונדאי גישה לפלחים עממים. יחד עם כך, ההנהגה במינכן עדיין בטראומה מעסקאות כושלות כמו זו עם רובר ב-1990, ולכן כל צעד בסדר גודל כזה ייעשה במשנה זהירות", כך סטיבן ברטזל מהמרכז לניהול חברות כלי-רכב בגרמניה. ב.מ.וו עם מנוע של יונדאי? מי יודע.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully