וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יושבים במכונית פורמולה 1?

חשבתם פעם איך זה לשבת רתום למכונית פורמולה 1? ניקו רוזברג מקבוצת מרצדס מדגים לגולשים את תנוחת הישיבה הרשמית ומסביר את תחושותיו במסלול

תכנון מכונית פורמולה 1 דומה מאוד לתפירת חליפה בהזמנה. ברגע שזהות הנהג ידועה הקבוצה בונה את המכונית סביב מאפייניו הפיזיים, ומתאימה את מידותיו למושב, לגוף התא, ולכל המרכיבים שחייבים להיות בהישג ידו בזמן הנהיגה על המסלול.

להוציא כמה "נפילים" בסבב הרשמי כמו מארק וובר או ג'נסון באטון, רוב הנהגים אינם גבוהים במיוחד ונעים סביב גובה ממוצע. ניקו רוזברג למשל הוא 1.78 מ', פיליפה מאסה מפרארי נמוך ממנו ב-12 ס"מ ואילו וובר מרד-בול לעומתם נישא ל-1.85 מ', כך שאלו אינם הבדלים פעוטים ומצריכים ממהנדסי המכונית דמיון עשיר וכושר המצאה.

במכוניות פורמולה תנוחת הישיבה נעשית כמעט בשכיבה. והמושב לדברי רוזברג הוא הבורג המרכזי, שכן בתכנון הבסיסי לא ניתן לדמות (גם לא בסימולציה) את כל הכוחות שפועלים על הגוף: "לפעמים המושב מרגיש הכי טוב בעולם. אבל כשאתה יוצא למסלול ואתה מקפץ ומתנועע הרבה, אתה מגלה דברים חדשים - כמו כאבים במקומות שונים. אפשר לשים ריפוד, אבל זה סותר את עקרון הפחתת המשקל".

נהגי פורמולה 1 הם כמובן אתלטים עילאיים, המסוגלים להתמודד עם דרישות נפשיות ופיזיות שקשה לדמיין. מסיבות אלה, כשיושבים בגובה אפס וטסים ב-300 קמ"ש פלוס - לעתים בגשם שוטף וראות איומה, הכול חייב להיות מהודק במקום האידאלי עבור הנהג אחרת כל המיליונים יורדים לטמיון: "הנצחון הוא בפרטים הקטנים", כך מסכם רוזברג.

עוד ספורט מוטורי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully