וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהיגה ראשונה: יונדאי וולוסטר טורבו

נהגנו בקוריאה במכונית הקופה השימושית של יונדאי, הוולוסטר, אך בגרסת הטורבו. האם זו הספורטיבית העממית שכולם מחכים לה?

"היא בסדר גמור. יש לה הגה טוב, מתלים נכונים, שלדה שכיף לשחק איתה וגם גיר כפול מצמדים שעוזר להיות מהירים, אבל לא היינו מתנגדים לעוד קצת כוח" - כך סיכמנו בקצרה את המבחן הראשון למכונית הקופה החדשה של יונדאי, הוולוסטר. מכונית קופה עם 4 דלתות, שבצדה האחד ישנה דלת יחידה (לנהג) ובצדה הימני, שתי דלתות, אחת לנוסע מלפנים ואחת לשורת המושבים השניה.

הסידור המהפכני הזה וההפתעה הזו מיונדאי תפסה למרות הספקות ומספרי המכירות ממשיכים להפתיע. גם אחרי המשיכה הראשונית היונדאי הזו המשיכה להצדיק את קיומה עם תמורה טובה לכסף עבור הנהג שחיפש דרך לשלב יכולות משפחתיות עם יכולות ספורטיביות סבירות פלוס.

אולם, בעוד שבשנת 2011 ובחלק מ-2012 התבקשתם להסתפק ב-140 סוסים, הרי שגרסת הטורבו שתמיד הייתה אי שם באופק ומתחת לרדאר, הגיעה סופית אל הכביש. אז הרחקנו עד לקוריאה הדרומית כדי לנהוג בה (ביונדאי וולוסטר טורבו) ובשתי אחיותיה הגדולות (יונדאי ג'נסיס קופה מתיחת פנים ויונדאי אקוס הסאלונית - הכתבות בקרוב) כדי שנוכל לענות על השאלה - האם זו המכונית הספורטיבית העממית שכולם חיכו לה?

מבחן יונדאי וולוסטר טורבו. קובי ליאני
מבחן יונדאי וולוסטר טורבו/קובי ליאני

מראה ותחושה

גרסת הטורבו של הוולוסטר נראית שונה. אחרת, משום מה. הצצה מהירה אל דף הנתונים מגלה שהיא ארוכה יותר מגרסתה הרגילה ב-3 ס"מ (425 ס"מ בטורבו) ורחבה ב-1.5 ס"מ (180.5 ס"מ) וללא שינוי במידות בסיס הגלגלים והגובה, אך העיצוב החיצוני שונה לשם ההבדלה.

גרסת הטורבו נראית כוחנית יותר בזכות תוספות של פלסטיקה אגרסיבית יותר לחזית עם פגוש גדול שבו גריל גדול לא פחות (פתחי הכאילו אוורור נותרו על מכסה המנוע), עם חצאיות שמתלבשות על צדי גופה ומאחור מוצאים פגוש גם כן גדול יותר וזה מאכלס שני לועות אגזוז עגולים (טרפזיים בגרסה האטמוספרית) וגדולי קוטר. בצבע אדום זועק או צהוב זרחני, מדובר במכונית בולטת מאוד שמושכת תשומת לב אפילו מהקוריאנים כאן, שדי מורגלים לראות מכוניות יונדאי (המותג המוביל גם בקוריאה).

כניסה אל תא הנוסעים לא חושפת שינויים רבים ביחס לדגם שנמצא כבר בישראל, מלבד החלפת המושבים באחרים חובקים במיוחד ולובשי עור, בדומה לגרסה היקרה של הוולוסטר. הם כאמור מחזיקים היטב את הגוף, אך גם מרגישים נוחים אחרי ישיבה ממושכת עליהם. כמו כן, קל מאוד להתמקם עליהם מול ההגה כדי לקבל תנוחת נהיגה טובה (מעט גבוהה אם גובהכם מתקרב ל-190 ס"מ) מול ההגה (מתכוונן לעומק ולגובה) והדוושות. גם על האיכות הכללית אין לנו תלונות. למרות שקשה להבחין בכך, ישנו שיפור קל לעומת הקיים בדגם ה-140 כ"ס ובעיקר מעט יותר הקפדה וירידה לפרטים, לפחות בדגם הקוריאני בו נהגנו. במושב האחורי ובתא המטען, אין שינוי (וזה טוב) בגרסת הטורבו.

מבחן יונדאי וולוסטר טורבו. קובי ליאני
מבחן יונדאי וולוסטר טורבו/קובי ליאני

204 כ"ס ו-27 קג"מ

גולת הכותרת של הנסיעה שלנו עד לצדו השני של העולם הוא המנוע החדש של יונדאי והחיבור שלו לוולוסטר. מדובר באותו מנוע 1.6 ליטר בנזין בהזרקה ישירה מסדרת גמה של יונדאי, אך זה עבר שורה של חיזוקים פנימיים וכן הוספת מגדש טורבו ומצנן ביניים בחזית כדי להעלות את ההספק מ-140 כ"ס בגרסה העממית לכדי 204 סוסים שמושגים ב-6,000 סל"ד וכן 27 קג"מ שמופקים בכל התחום שבין 1,750 ל-4,500 סל"ד. אלו נתונים מכובדים מאוד, בטח כאשר מדובר במכונית ששוקלת מעט כל כך ומסוגלת להאיץ לפי המדידות שלנו מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך שלישי ב-5.4 שניות בלבד.

אולם, אנו נאלץ לאכזב אתכם בשלב זה, שכן 204 הסוסים מגיעים בגרסה האמריקנית וכמובן הקוריאנית של הוולוסטר טורבו ואילו הגרסה האירופית, שגם מיועדת אלינו, מפיקה 180 כ"ס בלבד. מדוע? לפי נציג יונדאי האחראי לפרויקט הוולוסטר, האירופים לא זקוקים לכוח שכזה (הוא כנראה לא שמע על האוטובאהן בגרמניה), אלא לעדיפות במומנט, לעומת שכניהם מאמריקה שכן זקוקים לכל סוס (האמנם?).

ובכל מקרה, קל מאוד לחבב את המנוע הזה. הוא משנה מקצה לקצה את הנהיגה בוולוסטר ומעניק לה משמעות חדשה. בגרסתה הידנית בה נהגנו, ניתן להרגיש שלא צריך להמריץ את המנוע עד למנתק ההצתה כדי לקבל את הדחיפה הראויה. כבר מתחת ל-2,000 סל"ד יש תחושה של כוח זורם ומעל ל-2,500 ישנה התגברות ליניארית של הכוח ושל הדחיפה בבטן עד בסמוך למפגש עם מנתק ההצתה ששוכן בסמוך ל-7,000 סל"ד.

תגובת המנוע טובה מאוד גם כאשר עוברים ל'מוד' נהיגה ספורטיבי - המנוע מגלה כי הוא נטול השהיית טורבו וכי כל לחיצה דורכת אותו לפעולה. הצליל שבוקע מצמד האגזוזים מאחור נעשה עמוק יותר בסל"ד הנמוך וצווחני למדי בסל"ד הגבוה ותיבת ההילוכים הידנית הרגישה מדויקת וקצרת מהלך. למרות שלא יכולנו לבצע מדידה מדויקת של צריכת הדלק, אם נסתמך על מחשב הדרך, הוולוסטר טורבו צרכה ליטר דלק לכל 11.5 קילומטרים, בתנאי נהיגה משתנים שכללו נהיגה ספורטיבית, אך גם נסיעה זחוחה באוטוסטרדות גדושות המצלמות של סיאול.

מבחן יונדאי וולוסטר טורבו. קובי ליאני
מה בכביש המתפתל?/קובי ליאני

מתלים מוקשחים

בואו נסיר דבר אחד מעל השולחן קודם כל. הוולוסטר אינה מכונת ספורט כאסחיסטית כמו הרנו מגאן RS קאפ. אבל זה בסדר גמור, משום שהיא לא אמורה להיות כזו והיא גם צפויה להיות זולה בהרבה ממנה ומשאר מתחרותיה בקבוצה.

ועדיין, גרסת הטורבו לא מוותרת ולא מסתפקת בכוח בלבד. גרסה זו מקבלת מתלים קשיחים יותר לטובת ההתנהגות הספורטיבית (מה שגורם לפגיעה מורגשת בנוחות הנסיעה) וכן צמיגים דביקים במידות גדולות של 215/40 R18 שאוחזים הייטב באספלט, אבל בתמורה, מגבירים את החבטות מהשיבושים שבהם 'התברכו' כבישי קוריאה, בדומה לשלנו הישראליים.

במעט הפיתולים שנמצאו בפנינו במסלול אותו הכינו המארגנים, ניתן היה לחוש שהוולוסטר יכולה להיות מכונת שעשועים חביבה מאוד. ההגה אמנם אינו תחושתי מספיק כפי שהיינו רוצים ומשקל ומרגיש לעתים מעט קל, אבל הוא מדויק ומהיר ועדיין אפשר לשלוט בה בקלילות בעזרת המצערת. הגזמה במומנט שעובר גלגלים הקדמיים תיצור תת היגוי (שבקרת היציבות תנסה לחסל) והרפיה קלה מדוושת הדלק בסיבוב תשחרר במעט מאחיזתו של המתלה האחורי בצורה ברורה ולא מפתיעה ובעיקר נשלטת.

מחיר משוער: 180 אלף שקל, אצלנו באוגוסט

הוולוסטר טורבו תגיע בקרוב לישראל ותוכל להתברג בקלות לרשימת המכוניות הספורטיביות שכדאי לשקול לפני הרכישה. מלבד היתרון של המוצג בישראל (מקום ראשון בטבלת המסירות) ותכונותיה השימושיות שנשמרו, היא כאמור מציעה תוספת נכבדה של כוח וביצועים לעומת הוולוסטר האטמוספרית ומדגישה את הפן הספורטיבי בדגם זה.

למרות שמחירה טרם נקבע בשלב זה, להערכתנו זה ינוע סביב 180 אלף שקל ואולי אף מעט פחות מכך לגרסת הבסיס בדגם הטורבו, מה שעשוי להפוך אותו גם לתחרותי מאוד בקרב הספורטיביות. בכל מקרה, אנו נמתין לה בסבלנות לכשתגיע בעוד שלושה חודשים לערך, כדי שנבחן האם דעתנו עליה תשתנה בגרסת ה-180 כ"ס.

עוד על יונדאי בוואלה! רכב

את המכונית הבאה שלכם תמצאו פה

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully