וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות: גלאי המכמונות, צ'יטה C50i

13.5.2012 / 11:00

בהתאם לעליה באכיפה, גם אמצעי הגילוי זוכים לעדנה מחודשת. לקחנו את צ'יטה C50 להתרשמות וגם חסכנו כמה שקלים ואי נעימות

ממש עם הירידה לאוטוסטרדה, הדבקנו את הדוושה הימנית לשטיח. המנוע העביר פרץ של כוח אל הגלגלים ותוך רגעים הגענו למהירות תלת ספרתית גבוהה במיוחד. לא, לא בישראל, באוטובאהן הגרמני עליו סיפרנו לכם בעבר. המהירות שם ממכרת, אך בעיקר אפשרית, אך באופן נקודתי למקרה בו פתחנו את סיפורנו, לא. לפחות, עוד לא. בקטע הכביש אליו נכנסנו לא הותרה מהירות לא מוגבלת וכנראה שאת השלט 120 קמ"ש פספסנו מרוב החיפזון למהירות.

פתאום, צפצוף צורם ומפתיע ואז ההכרזה: "מכמונת מהירות בעוד 500 מטרים. מהירות הנסיעה הדרושה, 120 קמ"ש" ואז גם סדרת צפצופים מרתיעים עד שהורדנו את להבת הקמ"שים לתחום המותר. ואז מצלמה בצד הדרך. במקום מוסתר, מאחורי שיח ענק וגשרון תמרור. באותו הרגע, חסכנו, או יותר נכון נחסך מאיתנו בעזרת מכשיר הצ'יטה, קנס כבד מאוד בגרמניה.

גלאי רדאר מבוסס GPS צ'יטה C50i. קובי ליאני
מה יגן עליכם מפני דוחות מהירות?/קובי ליאני

לוחמה אלקטרונית

התקנת מצלמות המהירות החדשות ברחבי ישראל וכן הגברת אכיפת המהירות על ידי משטרת התנועה (לא ניכנס שוב לוויכוח אודות הנחיצות והמניעים לה) העלו את רמת המתח והחרדה על הכביש. במקום להיות מופנות אל הכביש, מרבית הנהיגים מפנים את עיניהם אל צידי הדרך כדי לחפש את העמוד האפור הארור הזה, את הניידת שמסתתרת מאחורי תלוליות עפר בכביש הערבה, או את השוטר שישכב במארב על ענפי עץ דומים ברמת הגולן שיכולים לדפוק לכם את השנה, את הכיס ואת הרישיון.

רמת המתח הזו חידשה את עידן הלוחמה האלקטרונית אל מול האיומים הגוברים ומלבד השימוש בגלאי הרדאר והלייזר (שגם נעשו חוקיים לשימוש), מערך שלם של פתרונות עומד בפני הנהגים. מכאמור אותם גלאי רדאר ולייזר, דרך שימוש בתוכנת הניווט WAZE ולאחרונה נכנס גם הצ'יטה לפעולה כדי להשלים את מערך ההגנה.

ההבטחות מצד היבואן וכן קהילת המשתמשים הגדלה בעקביות במכשיר, שכנעו אותנו לשים את היד על צ'יטה שכזו ולבחון את יכולות ההתרעה שלה בכבישי ישראל ומחוצה לה.

49 מדינות מסביב לעולם

הצ'יטה C50i הנו מכשיר התרעה קטן בגודלו, כגודל חפיסת סיגריות ועוביו כמחצית ממנה. השימוש בו והחיבור לרכב קל מאוד ומצריך הכנסת תקע לשקע המצת והנחת המכשיר על הדשבורד. באמצעות קליטת אותות מיקום לווייניים (GPS) והצלבתם עם נתונים השומורים בזיכרון המכשיר, הצ'יטה מסוגל להתריע על מיקומי מצלמות מהירות ושאר ממוקדים החשודים ככאלה שמשמשים את ניידות האכיפה בכביש. את רשימת המיקומים הנמצאים במכשיר, יש לעדכן בתכיפות של כאחת לשבוע-שבועיים בעזרת חיבור למחשב והורדת בסיס הנתונים מאתר היבואן.

הבדיקה שלנו כללה גם שימוש ברכיבה על אופנוע ובמקרה זה, לא בכל האופנועים ישנו שקע 12 וולט בדומה לרכב (למעשה קיים רק בחלק קטן מהם בלבד) ולכן נעזרנו במקור כוח חיצוני (סוללת גיבוי חיצונית המשמשת לטעינת טלפונים סלולאריים וכבל מקשר) וכן בחיבור שמע ישיר בן הצ'יטה (שקע סאונד דק) לבין הדיבורית המותקנת כדרך קבע בקסדה שלנו (סקאלה ריידר G4).

התפעול הקל של מכשיר הצ'יטה ממשיך גם במסך התצוגה שבחזיתו. שם מוצאים תצוגה בסיסית של מהירות הנסיעה (בקמ"ש או במיילים לבחירתכם) וחיווי לסוג האיום (מצלמת מהירות, מכמונת, או אפילו עקומה מסוכנת בכביש), המרחק ממנו וכיוונו. הצ'יטה מסוגל לאגור בתוכו את מיקומים אלה מ-49 מדינות מסביב לעולם (אירופה, אמריקה, אוסטרליה ואף חלק מאסיה) ולכן הוא יכול להיות יעיל במיוחד (ממש כמו שקרה לנו בגרמניה) בעת נהיגה במדינות אחרות.

על גב המכשיר ישנם שני מתגים בלבד, האחד (השמאלי, ENTER) משמש להזנה עצמית של נקודות חשודות על הכביש והימני (SELECT) מאפשר לנהג לבחור בין שלוש רמות התרעה: הכל, רק מצלמות מהירות או מצלמות מהירות ומצלמות רמזורים (כיום מסוגלות גם הן למדוד מהירות).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

וזה עובד?

מכשיר הצ'יטה C50 ניתן לנו לבדיקה שעות ספורות לפני שיצאנו להשקת מכוניות חדשות בגרמניה ולכן השימוש הראשון שלנו, כפי שיכולתם לקרוא בתחילת הכתבה, היה שם והוא היה ליעיל ומציל כבר עם התחלת הנהיגה. גם בישראל, למרות שאת רוב מיקומי המצלמות אנו מכירים, שמחנו לגלות את כל שאר המיקומים "בעייתיים" בכבישי ישראל.

צפצופי התרעה ואף דיבור קולי בעברית מודיעים על הסכנה אליה מתקרבים ומהירות הנסיעה הדרושה בכל מיקומי המצלמות מהמהירות החדשות ונקודות האכיפה המועדפות על לובשי המדים. אין כמובן לראות בדברינו המלצה לנהיגה מהירה. השימוש במכשיר נועד למנוע את אותם מפגשים כואבים עם גורמי האכיפה, בעיקר בהם מרווחי אכיפת המהירות נמוכים ומהירות הנסיעה הקולקטיבית גבוהה (כבישים מהירים למשל).

כמו כן, שמחנו לגלות כי במאגר הנתונים של מכשיר הצ'יטה הוזנו גם נקודות ציון אודות קטעי כביש מסוכנים כמו סיבובים חדים ולדבר משמעות בטיחותית חשובה בעיקר בנהיגה בלילה או הכבישים לא מוכרים. חסרונו של המכשיר נעוץ בעובדה שלא מדובר במכשיר גילוי פעיל. אין לו יכולת קליטת אותות רדאר או לייזר משום שהוא מבוסס אך ורק על מיקומים שהוזנו לתוכו מראש.

כדאי? כמה עולה?

אחרי למעלה מחודש של שימוש, אפשר לומר שמכשיר הצ'יטה מספק הגנה טובה מאוד מפני אמצעי האכיפה בכבישים - ממיקומי מצלמות המהירות החדשות (המכשיר יודע לזהות כיווני נסיעה ולכן מסנן רק את ההתרעות הרלוונטיות) וכלה בעמדות מכמונות הלייזר ולא רק בישראל.

הוא כאמור אינו מסוגל לספק התרעה על מיקום אקראי של ניידת אכיפה או תפעול של מכמונת ניידת מסוג דבורה משום שהוא חסר יכולות גילוי, אך הדבר משחק לטובתו שכן ישנן מדינות שתפעול גלאי אקטיבי אינה חוקית. ניתן להסתפק במכשיר הצ'יטה בלבד, אך כדי לספק הגנה מלאה יותר בפני ה"איומים", מומלץ להתקין את זה בסמוך לגלאי רדאר פעיל.

את מכשיר הצ'יטה ניתן לרכוש דרך אתר היבואן ומחירו 1,300 שקלים. שווה? לנוכח התגברות הסיכוי ליפול למלכודת האכיפה המתגברת, לטעמנו כן. שווה מאוד.

עוד אביזרים וצרכנות בוואלה! רכב

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully