וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריה הים: מכונית-על אמפיבית

צפו במכונית אמפיבית מונעת במנוע וואנקל רוטורי של מאזדה עם 175 כ"ס ומהירות מרבית של 300 קמ"ש על הכביש, ו-110 קמ"ש על המים

יש אנשים שלא יודעים איך למזג בין שתי אהבות גדולות: מכונית וסירת מירוץ לדוגמא. אבל מארק וויט מקליפורניה פינטז על מכונה כזו מהפכנית מאז שהיה צעיר וכעת בגיל מבוגר, הוא מגשים את חלום ילדותו וחושף את "אריה הים" - המכונית האמפיבית המהירה ביותר בעולם, לפי שעה.

כפי שניתן להבחין, היא לא נראית כמו קרפדה או אמבטיה על גלגלים, אלא חולקת דמיון רב למכוניות קיצון, ולו רק בשל מקדם המשיכה. היא בנויה סביב מנוע רוטורי של מאזדה בהספק של 174 כ"ס (בשידוך לתיבת ארבעה הילוכים) המותאם למבנה האירודינאמי. התרכובות ממנה עשויה אריה הים האמפיבית הן חיבור של אלומיניום, פלדת-אל חלד וחיפויים מונעי חדירת מים.

המנגנונים ששולטים על הטרנספורמציה ידועים רק לחלק קטן מהמעורבים בפרויקט (זמינים למי שרוכש), אבל אלה מאפשרים ביצועים ללא הפרעה על הכביש וגם על המים, ועל כן מעיד מארק שהיא שימושית לכל מטרה: "היא הרבה יותר חזקה ממה שהיא נראית. יש רבדים רבים, גם כאלה שניתן להסיר לטובת נשיאת ציוד והכול ברמת איכות גבוהה. זה היה תענוג גדול להמציא אותה" הוא אומר ל'דיילי מייל' הבריטי. עוד מוסיף כי "אני אולי אחראי לארכיטקטורה הבסיסית של הדגם, אבל את המיומנות הפקדתי אצל מכונאים מנוסים במנועי וואנקל של מאזדה על מנת למצות את הפונטציאל הגלום בה".

אותו פוטנציאל נמצא כעת בפיילוט בארה"ב, ובמסגרת מבחנים היא הספיקה לרשום מהירות מרבית של 300 קמ"ש בכביש, ועד 110 קמ"ש על המים. "הפרק הבא הוא לעשות אותה מהירה עוד יותר, כך שהיא תוכל לקרוא תיגר על כל סירת ממונעת מהירה ואולי להכניס אותנו לספר השיאים של גינס. יש הרבה מתחרות אמפיביות מהירות, אבל אני מאמין שמה שהפקנו כאן יתעלה על כולן".

וויט חוזה שיבנה כ-25 עותקים של אריה הים בשנים הקרובות, ולכל אחד תג מחיר שינוע בין 250 ל-300 אלף יורו, שהם כ-1.5 מיליון שקלים לפני מס. עכשיו נחכה למישהו שיכול לכבוש את הנהגים בים, ביבשה ובאוויר.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully