וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה ספיידר היברידית בגרסת ייצור

פורשה ממשיכה לפתח את מכונית הספורט האקולוגית בדמותה של ה-918 ספיידר. עם 760 כ"ס בקנה וביצועי-על, אף אחד לא יקרא לה מחבקת עצים

בעוד שנה נתוודע למכונית הספורט ההיברידית הראשונה של פורשה: 918 ספיידר. הקונספט הוצג לפני למעלה משנתיים במסגרת תערוכת ז'נבה, ובמשך החודשים שחלפו הסתמן שתג מחיר של 800 אלף יורו היה המרכיב הכי שערוריתי בה. אבל הנה, לקראת הכנות המותג לתערוכת פריס פורשה מפרסמת עוד מקבץ תמונות ופרטים אודותיה ומודיעה חד משמעית: הייצור הסדרתי כבר מעבר לפינה.

מערכת הפלאג-אין (שקע-תקע) של הספיידר הירוקה תבוסס על מנוע בנזין מרכזי, משודך לזוג מנועים חשמליים המוסיפים עוד 220 כ"ס. הנפח יעמוד על 4.6 ל' שמונה צילינדרים בתפוקה כוללת של 760 כ"ס. הביצועים הלא רשמיים ממטה החברה מספרים על האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות ומהירות מקסימלית של 210 מיילים לשעה (330 קמ"ש), כאשר הנהג שולט על תיבה רובוטית מסוג PDK כפולת מצמד לה שבעה הילוכים.

בפורשה שמו דגשים על משקל נמוך (1.4 טון), חלוקה מאוזנת בין הקצוות, היגוי חד, וכמובן צריכת דלק נמוכה הבאה לידי ביטוי בממוצע של 33 ק"מ לליטר לדברם, ופליטת דו תחמוצת הפחמן בשיעור של 70 גק"מ. המערכת החשמלית יכולה כאמור לפעולה בגפה, ולאפשר לנהג לגמוא מרחק קצר של כמה עשרות קילומטרים ללא סיוע ממנוע הבנזין, אולם לכך מתייחסים בפורשה כבונוס ולא כדבר המרכזי.

גם העיצוב החיצוני תופס צורה סדרתית ככל שמתקרב מועד הבכורה. אם בתחילה נדמה היה שמדובר ביורשת לפורשה GT , הרי שהתמונות חושפות גרסה בעלת חזות שונה, למעט אולי בחלק האחורי וסידור בתי התאורה.

מיכאל מאוור שעיצב ותכנן את ה-918 ספיידר סיפר בז'נבה לכלי-התקשורת בגרמניה שפורשה תציג עוד דגמים היברידים בעתיד, מלבד הפנרמה והקאיין. בעבר, אירוע כזה היה מזעזע את חובבי המותג, אולם אחרי שפורשה ייצרה רכב פנאי והוסיפה את הפנמרה המפוארת, כנראה שאסור לשלול שום דבר על הסף.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully