וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה חסכונית היא שברולט וולט?

נהגי שברולט וולט בארה"ב נסעו 65 מיליון קילומטרים על הנעה חשמלית. היצרנית האמריקנית חושפת כמה חסכונית באמת המשפחתית האקולוגית, למרות מחיר לא עממי

40 מיליון מיילים (65 מיליון קילומטרים) צברו נהגי המכונית ההיברידית שברולט וולט בארה"ב על טהרת החשמל, ובתמורה לכך חסכו שימוש ב-2 מיליון גלון של דלק (9 מיליון ליטרים). "עם כל קליק על מד המרחק לקוחות שברולט וולט עדים לתרומתם לגמילת העולם מנפט", כך כריסטי לנדי ממחלקת השיווק של החברה.

חשיבותה של הוולט בתחרות מול טויוטה פריוס מעוררת הרבה עניין בארה"ב. ועל אף שיש לה רק ארבעה מושבים לעומת חמישה סטנדרטיים, היא מצליחה לעמוד בראש רשימת המכוניות המבוקשות בענף הטרייד-אין האמריקני, לפני טויוטה קאמרי, ב.מ.וו סדרה 3, והונדה סיוויק. לא מפתיע אם כן שג'נרל מוטורס מדגישה את מאפייניה העיקריים בדרכים מקוריות. והנה דוגמאות לכך.

לפי נתוני החברה, 40 מייליון מיילים שווים בערכם למרחק של 16,373 נסיעות סביב ארה"ב, 1,606 נסיעות סביב כדור-הארץ ו-167 גיחות לירח. שני מיליון הגלונים בדלק שנחסכו הם כמו 51 אלף חביות נפט, שמונה מיליון דולרים חסכון בתחנות התדלוק (3.8 דולר לגלון בנזין בארה"ב), 387 משאיות סמי ענקיות שכל אחת מהן נושאת 5,500 גלון דלק (20 אלף ליטר) וסופר-טנקר של דלק עם קיבולת של 2 מיליון גלון (7.5 מיליון ליטר).

נהגי הוולט משתמשים במערכת האון-סטאר הייחודית בארה"ב כדי לעקוב אחר הרגלי הצריכה שלהם. הסטטיסטיקה מתעדכנת כל יום באתר ייעודי האוגר את כל הנתונים ומסכם עבור נהגי המכונית את הישגם בכבישים. על פי לנדי, לפחות 60 אחוז מזמן הנסיעה מתבצע על המערכת החשמלית של הוולט המשפחתית.

רשמית, מסוגלת הוולט לנסוע למרחק מצטבר של 379 מיילים, שהם כ-610 קילומטרים. 60 הקילומטרים הראשונים (בטעינה מלאה) יכולים להיעשות על המנוע החשמלי, כשלאחר מכן נכנס לפעולה גנרטור המזין מגדיל-טווח המוסיף עוד 553 קילומטרים על מכל דלק מלא, ועל כן תאורטית הוולט יכולה לכסות טווח מקסימלי של 900 מיליים (1,448 קילומטרים). צריכת הדלק המשולבת אגב היא כ-27 ק"מ לליטר (בתנאים נורמלים).

חשוב לציין כי למרות ההישגים המכובדים של הוולט, עדיין מדובר במכונית משפחתית יקרה. עלותה בארה"ב מגרדת את ה-40 אלף דולרים, ובישראל מצפים להתחיל לשווקה בתג מחיר גבוה מ-200 אלף שקלים.

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully