וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות על יבואנים בגין פרסום שגוי לדרגות זיהום אוויר

המשרד להגנת הסביבה מזהיר שיטיל קנסות על חברת המזרח, מאיר ושלמה על מידע לקוי בנוגע לרמות זיהום האוויר הנפלטות מרכב מנועי, בסכום כולל של 600 אלף שקלים

שלושה יבואני רכב בישראל עלולים להקנס על ידי המשרד להגנת הסביבה מתוקף חוק האוויר הנקי. מדובר ביבואנית וולוו לישראל חברת 'מאיר', יבואנית לנד-רובר 'חברת המזרח' ויבואנית מותג אופל לישראל 'שלמה'. על פי המשרד להגנת הסביבה, הפרו המעורבים את הנחיות הפרסום והפיצו נתונים חלקיים או שאינם עומדים בדרישות המידע כלפי הציבור.

המשרד להגנת הסביבה מזהיר שיקנוס כל אחת מהן ב-200 אלף שקלים, כאשר כל חברה נאשמת בפרסום לא מדויק או שגוי לגבי פליטת דו-תחמוצת הפחמן (CO2) בכלי-הרכב שבאחריותה. כך למשל יבואנית לנד-רובר הפיקה פרסומת לריינג'-רובר ובה לא נמצאו כלל נתוני זיהום האוויר, בעלון המכירות של אופל אינסיגינה מקבוצת שלמה פורסמה טבלת זיהום האוויר ללא צבע וללא הדגשה ותחת הכותר 'ציון ירוק', ואילו בוולוו XC70 ו-V70 נעדר נתון ה-CO2 לחלוטין.

זוהי הפעם הראשונה מאז שנכנס לתוקפו חוק האוויר הנקי, שיבואניות רכב נמצאות על כוונת המשרד להגנת הסביבה בשל הפרות בוטות. הוראת החוק נועדה לתמצת ללקוח בצורה מפורשת את רמת זיהום האוויר ותצרוכת הדלק של המכונית על מנת שיוכל לערוך השוואות שקולות בין כלי-הרכב בישראל, ולבחור בדגם הטוב ביותר עבורו על פי ראות עיניו.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר לוואלה! רכב כי נשלחה התראה על עיצומים (קנסות) לכל אחת מהיבואניות שלא תתקן את הליקויים בתוך 30 יום. מיבואנית אופל קבוצת שלמה, נמסר לוואלה! רכב כי הנושא בטיפול המחלקה המשפטית. מחברת המזרח יבואנית לנד-רובר וריינג' רובר נמסר כי "הנושא בבדיקה". יבואנית וולוו מאיר מסרה כי "הנושא נמצא בבדיקה ומטופל מול המשרד להגנת הסביבה".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully