וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאזדה תייצר מכונית ספורט לאלפא-רומיאו

פיאט ומאזדה חתמו על מסמך הבנות לפיו תייצר מאזדה מכונית רודסטר חדשה למותג אלפא רומאו על בסיס מיאטה MX5. הייצור יהיה ביפן

שתי מכוניות רודסטר חדשות תחת שיתוף פעולה בין מאזדה לפיאט תצאנה לאור במהלך שנת 2014, כך מודיעה היום (רביעי) מאזדה בהודעה משותפת עם קונצרן פיאט. החברה היפנית תפתח עבור אלפא רומיאו מכונית דו-מושבית חדשה ועממית המבוססת על המיאטה (הנעה אחורית), בעוד מאזדה תפיק רודסטר דומה תחת חסותה. האם הספיידר הקלאסית חוזרת?

לפי סעיפי ההסכם, המכוניות תהיינה דומות טכנולוגית מלבד המנועים שיגיעו מקרב כל אחת מן החברות, אך תמכרנה שונות בעיצובן ובמאפיינים המגדירים כל אחד ממותגי הרכב (יפן ואיטליה). הייצור של המכוניות יופקד במפעל היפני של מאזדה בהירושימה כאשר מועד ההפקה הרשמי של השתיים יחל ב-2014 עם בכורות רשמיות בתחילת שנת 2015.

"זה כבוד גדול עבורנו לשתף פעולה עם פיאט ואלפא רומיאו בפרוייקט ספורטיבי חדש ומרגש. הברית החדשה במסגרתה נייצר מכונית רודסטר המבוססת על מאזדה MX5 היא אירוע גדול מאוד עבורנו, שכן מדובר במכונית אייקונית של מאזדה – זוהי הרודסטר הנמכרת ביותר בכל הזמנים", כך טקאשי ימנאצ'וי, יו"ר מאזדה, על שיתוף הפעולה.

סרגי'ו מרקיונה, מקבילו בפיאט וקרייזלר, רואה בתהליך זה פרק חשוב בהתפתחותה של אלפא-רומיאו, ובכך למעשה סותם את הגולל על מכירתה בשנים הקרובות, על אף השמועות הרבות בתעשייה על מעבר לקונצרן פולקסווגן. "החיבור עם מאזדה הוא חשוב מפני שהיא מובילה את הענף ביצירת מכוניות קומפקטיות עם הנעה אחורית. אלפא רומיאו תנסח את המכונית בסטייל ובמסורת שייסדה לאורך כל שנותיה".

ההסכם ייחתם רשמית בחודשים הקרובים, ומאזדה ופיאט כבר הסגירו לכלי-התקשורת באירופה שבכוונתם להרחיב את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים.


עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully