וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבישים ייסגרו לטובת רוכבי אופניים

הצעת החוק של ח"כ זאב ביילסקי לסגור כבישים דלילי תנועה לשעות קצובות עבור רוכבי אופניים, עברה בקריאה טרומית בכנסת. "?צעד נוסף לחיזוק בטיחותם של הרוכבים"

הכנסת אשרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ זאב ביילסקי שמטרתה לאפשר לרוכבי אופניים לרכב בצורה בטוחה בכבישים דלילי תנועה, על ידי סגירתם לשעות קצובות.

החוק החדש שנוסח בשיתוף ארגון רוכבי האופניים בישראל יבוסס על שיטת "כבישים מאובטחים", כפי שמיושם במדינות רבות בעולם. כבישים בינעירוניים שבהם לא נרשמת תנועה ערה של מכוניות, יאובטחו על ידי צוותים מלווים, מחסומים וכוחות אכיפה אשר יתריעו בפני הנהגים בסביבה הקרובה על הימצאותם של רוכבי-אופניים על הכביש.

מתוך רצון לשמור על בטיחות הרוכבים במידה גבוהה ככל שניתן, החוק קובע שעל נהג רכב פרטי לשמור מרחק של 1.5 מ' לפחות מרוכב אופניים ובמקרה של פתיחת דלת בשול הכביש ופגיעה ברוכב, האחריות לנזק תוטל על הנהג, עליו אף החובה לתת זכות קדימה לרוכב אופניים בפניות בצמתים. "אני מברך את הכנסת על שהחליטה לתמוך בהצעת חוק חשובה זו, שתמנע את פציעתם של עשרות רוכבי אופניים מדי שנה", כך ח"כ ביילסקי.

מנגד, סעיפי החוק מחייבים את רוכבי האופניים להגביר את נראותם על הכביש על ידי שימוש בפריטים מדגישים, וכן צוין כי ייאסר עליהם לרכב עם אוזניות (מוסיקה) בזמן רכיבה. יותם אביזוהר, מנכ"ל 'עמותת ישראל בשביל אופניים', ברך על ההחלטה ואמר "הניסיון מארה?ב, קנדה, ספרד, בלגיה, צרפת ואוסטרליה בהן קיימים חוקים מסוג זה, מוכיח שתרומתם לבטיחות הרוכבים משמעותית".

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו בכבישי ישראל 4 רוכבי-אופניים מתוך 114 הרוגים בתאונות דרכים קטלניות.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully