וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו תיפרד מהטרייבקה

הקרוסאובר המפואר של סובארו יסיים את שירותו וייגנז סופית ב-2013 בעקבות צלילה בכמות המכירות. האם הוא יחסר למישהו? לא בטוח

סובארו טרייבקה עשוי להיעלם עד סוף השנה, כך עולה מכלי-התקשורת בארה"ב אליהם הודלף מידע ממקורבים לצלחת. הנימוקים לקבירתו? רכב הפנאי המגודל לא מתאים להתכנות החברה שדוגלת כיום בקרוסאוברים קומפקטיים וצריכת דלק נמוכה, וכן בשל צניחה חדה בכמות המסירות בשנים האחרונות.

הטרייבקה נחשף בשנת 2005 תחת הכותר B9, והתהדר בעיצוב חזיתי בוטה שפזל בגסות מעיבודי סובארו המסורתיים של אותה התקופה. בחזיתו שכן מנוע שלושה ליטר המשודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, הוא נשען על פלטפורמת סובארו לגאסי (B4), והוצע למכירה עם חמישה או שבעה מושבים ואבזור מרשים. השם 'טרייבקה' אגב, נגזר משמה של שכונה בניו-יורק.

בשנת 2006, מכירותיו הגיעו לשיא של 18,614 עותקים, אבל משם והלאה שקע בהדרגה גם לאחר מתיחת הפנים שעבר בשנת 2008 ואפילו עם עדכון המנוע ל-3.6 ל'. בשנת 2010, היקף מכירותיו הסתכמו ב-2,472 יחידות בלבד, וזאת בהשוואה למשל למקבילו בקבוצה הונדה פיילוט (לא נמכר בישראל) ממנו נמכרו 111,297 מכוניות בשנה הקודמת.

סובארו לא מכחישה ולא מאשרת מה יעלה בגורלו של הטרייבקה, ועד כה, טפטפה רמזים שהוא ימשיך לפחות עוד שנה אחת ב-2013. יחד עם כך, ולאור המשובים השליליים שהוא צובר בארה"ב ונוכח הדרישה למכוניות עממיות וחסכוניות (הטרייבקה לוגם ליטר בנזין בכל ששה קילומטרים לערך), עושה רושם שסיכוייו לקבל הארכה ולהתברג בצי המתחדש של סובארו מעבר ל-2012, קלושים למדיי.

עוד הרבה על סובארו בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • סובארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully