וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו אלפיין נחשפת

רעיון של חטיבת רנו ספורט הוליד מכונית ראווה לרגל 50 שנה לאלפיין המקורית משנות ה-60. הבסיס של מגאן RS, למנוע 400 כ"ס והעיצוב ספוג השראה ומחווה. אולי לייצור

רנו חשפה באירוע הפורמולה 1 במונטה-קרלו במהלך הסופ"ש, מכונית קונספט מרהיבה בשם 'אלפיין A110-50' - קופה מסוגננת שהומצאה לכבוד חגיגות 50 השנה למקור שיוצר ב-1962, אלפיין A110. בדיוק כמו החלוצה, גם הקונספט יערוך בכורה בתערוכת הרכב בפריס בספטמבר, ולדברי מנהלי מחלקת הפיתוח, ישנו סיכוי סביר שיופיע דגם סדרתי ב-2015.

האלפיין 110 הקלאסית הייתה מכונית ספורט קומפקטית שיוצרה בין 1963 ל-1977, ובזמנה הייתה למהדורת ראלי מוצלחת כחלק מזרוע נפרדת של מותג רנו שנוסדה ב-1971. היא צוידה במנועי 1.1 ל' ו-1.8 ל' עם הספקים שנעו בין 87 ל-188 כ"ס ונמכרה בכמויות מעטות בשל עלותה הגבוהה.

אז אם תהיתם מתי רנו תחזיר אותם לחיים, התשובה הגיעה לפני שנתיים, אז הציגה את מכונית הקונספט רנו דזיר בפריס 2010. לורנס ואן דן אקר, סגן נשיא רנו, שפיתח אותה בצרפת יחד עם יאן ירסל ואקסל ברויון מחטיבת העיצוב, אומר שהמטרה הייתה להמציא את האלפיין 110 מהיסוד עם נגיעות מודרניות, ולהרכיב אותה על פלטפורמה שניתן יהיה לבסס עליה גרסת ספורט מציאותית. "הכול תלוי בגישה לרכב הסדרתי ובשינויים שנאלץ לבצע בו, אם בכלל. אבל בשביל זה השתמשנו בפלטפורמת המגאן RS טרופי", כך מסר לכלי-התקשורת בבריטניה.

יחידת הכוח המרכזית-אחורית של האלפיין הגיעה מ'רנו ספורט', בעוד קבוצת הפורמולה 1 הושמה אחראית לתיבת ההילוכים של האלפיין קונספט. מנוע ה-V6 בנפח של 3,498 סמ"ק מייצר תפוקה של 400 כ"ס ב-7,200 סל"ד, ו-43 קג"מ ב-6,200 סל"ד. השידוך הוא לתיבת ששה הילוכים סיקונסאלית (חצי אוטומטית) עם תפעול מנופים מגלגל ההגה והכוח עובר לגלגלים האחוריים. למרבה הצער, רנו לא מסגירה נתונים רשמיים על האצות וביצועים אחרים.

כמה קרובות השתיים במרחק של יובל שנים? ובכן, מבחינת קווי דמיון הן חולקות את אותן בליטות עגולות בקדמת מכסה המנוע בקו הפגוש, אם כי ב-110 משנות ה-60 אלה שימשו לאכלוס יחידות תאורה ואילו כאן זו מחווה אסתטית, או במילים אחרות - קישוט. הפלטפורמה תחת המעטפת היא של רנו מגאן RS כאמור, אך ניכרים הבדלים במידות בשל גובה התקרה, וכן בתוספות כמו דפיוזר אחורי, פתח יניקה עליון לקירור המנוע וסינר קדמי.


לשאלה האם התרגום המחודש של האלפיין יגיע לרצפת הרכבה, ואן דאן אקר טוען שכלכלית אין למכונית כרגע מקום, אך מותיר פתח במידה ויתברר ויווצר לה ביקוש מחוץ לאירופה כמו בארה"ב ובסין: "אנחנו נצא מנקודת הנחה שאם היא תקבל אור-ירוק, זה עניין של שנתיים וחצי עד שנראה אותה על הכביש. אבל כמו שאמרתי, היא חייבת להיות משתלמת קודם". האם רנו תצליח לשחזר חלק מההילה שדעכה לה? בפריס אולי התשובות.

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully