וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופנוענים במחאה: חונים כמו רכבים

29.5.2012 / 10:50

בעקבות התגברות פעולות האכיפה כנגד חניית אופנועים בגוש דן על מדרכות ובהעדר מקומות חניה יעודיים, יחלו הרוכבים בפעולות מחאה הכוללות חניה במקומותיהם של כלי רכב

שלוש שנים לאחר המחאה המתוקשרת של הרוכבים כנגד ייקור תעריפי ביטוח החובה, מחאה שהצליחה בסופו של דבר, הרוכבים מתאגדים שוב ויוצאים למחאה חדשה - הפעם כנגד התגברות האכיפה של העיריות כנגד החניית רכבי דו-גלגלי על המדרכות.

ב-1 ביוני, יום שישי בשעה 9:00 בכיכר המדינה בתל אביב, ישובו הרוכבים להשתמש בשיטה שהובילה אותם במחאת הביטוח וזו הגורסת שיש להתנהג כמו נהגי המכוניות הפרטיות. אז המשמעות של המהלך הייתה נסיעה צפופה בכבישי ישראל ללא עקיפת מכוניות, מה שיצר הארכה של עומסי התנועה וכעת מבקשים הרוכבים לחנות את כלי הרכב הדו-גלגליים בחניות מוסדרות. על ידי מהלך זה מעוניינים הרוכבים להמחיש כי מצוקת החניה תהפוך למחנק של ממש בגוש דן במידה ויאסר עליהם לחנות על מדרכות.

"ברוב הערים בארץ לא קיימים מספיק מקומות חנייה מוסדרים לכלי רכב דו-גלגליים וגם אלו הקיימים לא מספיקים או נתפסים על ידי כלי רכב רגילים, דבר המותיר אותנו בלי שום ברירה פרט לחנייה בחניות המיועדות לרכבים או חנייה על המדרכות - אך במקרים רבים, רוכבים אשר מחנים את האופנוע שלהם בחניה המיועדת לרכב סובלים מהתנכלויות הן מצד הנהגים והן מצד הפקחים" מסבירים הרוכבים, "כרגע על פי חוק אסור לאופנועים וקטנועים לעמוד על מדרכה. במשך שנים האכיפה לא התבצעה בגלל הבנה של הפקחים והעיריות כי המצב הנוכחי לא מותיר לנו ברירה, אך לאחרונה מתרבות התלונות על רוכבים שקיבלו קנס בסכום של 250 שקל בגלל שחנו על המדרכה.

בעקבות תלונות רבות מבעלי דו-גלגלי שקיבלו דוחות חנייה מהעיריות ברחבי הארץ, פתחנו בצעדי מחאה אשר מטרתם למנוע מהפקחים לחלוב אותנו. במקום שהמדינה והערים הצפופות ממילא תתמוכנה במי שבחרי להתנייד בדו-גלגלי שמקל על העומס בפקקים, על מצוקת החנייה וזיהום האוויר - הן עושות בדיוק ההפך", כך מציינים מובילי המאבק.

במחאה זו דורשים הרוכבים כי בשלב הראשון תאפשרנה העיריות לכלי רכב דו-גלגליים להחנות על המדרכות, וזאת בתנאי שהותירו מספיק מקום למעבר הולכי רגל ועגלות תינוק - מעבר ברוחב 130 ס"מ. בשלב השני קוראים הרוכבים העיריות להשקיע בכמות מספקת של חניות מוסדרות לכלי רכב דו-גלגליים ואכיפה כנגד רכבים החונים בחניות הייעודיות.


מחאת הרוכבים בפייסבוק

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

מבחן לאופנוע החדש שלכם תמצאו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully