וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרית האוויר הרגה את הנהג

כריות אוויר נועדו למנוע פגיעות חמורות ולהציל חיים. אבל מקרה יוצא דופן מבריטניה שבו אדם מת משאיפת רעלים שנפלטו מכרית אוויר, עלול להוביל לחקירה כלל עולמית

רונלד סמית בן ה-59 מבריטניה נהג במכונית האופל אינסיגינה שלו בנובמבר 2010 כשהיה מעורב בתאונת שרשרת עם עוד שש מכוניות. סמית' לא נפצע קשה בתאונה, אבל עוצמת הפגיעה הייתה חזקה מספיק כדי לפרוק את כרית האוויר בצד הנוסע. מכוח ההדף, ניזוקו החלונות והתנפצו כשאחד מחלקי הזכוכית פצע את כרית האוויר ושחרר את תכולתה לתא הנוסעים.

סמית' נפגע בצורה חלקית מחבלות קלות, אבל מייד לאחר התאונה החל להתלונן בפני אשתו שהוא חש בכאבים בחזה וקוצר נשימה. הוא סיפר לה שחומר לבן סתם את הקבינה עד לנקודה ששדה הראייה שלו היה חסום לחלוטין. חודשיים לאחר מכן, ב-5 בינואר 2011, סמית' הובהל לבית החולים ואושפז בטיפול נמרץ בשל בעיות בנשימה. הוא נפטר 26 ימים מאוחר יותר.

נוכח חריגות האירועים, נפתחה בבריטניה ובארה"ב חקירה ממושכת לבדיקת הממצאים והסיבות לפטירתו. בסוף השבוע האחרון, פורסמו תוצאות וועדת החקירה הבינלאומית ואלה הגיעו למסקנה חד משמעית: קוקטייל הכימיקלים בכרית האוויר, ובמיוחד אזיד הנתרן, גרמו למותו של רונלד סמית'.

הרופאים והמומחים שניתחו את מותו טוענים שאין מקום לספקות: "הנפטר סבל מבעית ריאות חמורה ובעיקר מפיברוזיס ריאתית (ירידה בכושר חילוף הגזים) שנגרמו לו לאחר תאונת הדרכים", כך מסביר הפתולוג טרנס קרני מבית החולים סאות' טינסייד בצפון בריטניה. לכך הוא מוסיף ומחזק כי "אדם זה מת מתאונת דרכים, אבל האשם העיקרי הוא בהתפוצצות כרית האוויר והרעלים שיצאו ממנה".

ווקסהול בריטניה (אופל) בודקת את נסיבות המקרה, אבל טרם הגיבה רשמית למעט הערותיה על העדרם של מקרים דומים. בארה"ב מביעים חשש גדול, ונערכים להמשך החקירה היות ואופל אינסיגניה ומכלליה משותפים גם למכוניות שנמכרות בארה"ב (ביואיק ריגל). "הבעיה היא שכריות אוויר אינן מרכיב שונה מרכב לרכב. מדובר בפטנט אחיד, כך שיכול להיות שנהיה עדים להתפשטות החקירה למקומות נוספים", כך מדווחים כלי-התקשורת בארה"ב.

צריך לציין שזה אינו המקרה היחיד בו אדם נפגע מכרית אוויר בזמן האחרון. לפני שבועיים דווח בארה"ב על נהג יונדאי אלנטרה חדשה (i35) שאוזנו נחתכה מהתפוצצות הכרית בצד הנוסע. ה-NHTSA, ארגון הבטיחות האמריקני שאבחן את המכונית המעוכה, פרסם תמונות שבהן בולט החוצה חפץ מתכתי שככל הנראה אחראי לפציעתו. הנהג בתגובה היה מזועזע ואמר :"זה היה יכול להיות הצוואר שלי".

אולי הגיע הזמן לתכנן את כרית האוויר מחדש?

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully