וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

330 קמ"ש על הכביש בהולנד?

מהולנד פורצת מכונית אקזוטית חדשה ויפה בעבודת יד, שרוצה להצטרף למועדון העלית הפרטי של אספני אירופה. תחת המעטפת שוכן מנוע רעב, עם יותר מ-500 כ"ס

ההולנדים יודעים דבר או שניים על הפקת מכוניות-על (ע"ע ספייקר). אבל לייצר בידיים פרטיות מכונית שיכולה לשמש חלופה לפרארי, למבורגיני, אודי, פורשה ודומיהן זה לא עסק זול, קל או מענג - ולרוב ההוצאות גדולות מההכנסות. עדיין, נראה שזה לא מספיק כדי לגנוז רעיונות מעולים כמו אלה של חברת 'ונסר' ההולנדית שמציגה כעת מכונית-על חדשה, בשם סרת'ה.

באתר החברה פורסם שהמכונית היא גרסה אקסקלוסיבית לספורטיבית דו-מושבית, הבנויה על שלדת צינורות ורצפתה עשויה כוורות אלומיניום מחוזקות. מעל השלדה, הותקנה מעטפת חיצונית בהשראת מקלארן כך זה נראה ומכוניות-העל האמריקניות (מוסלר ביניהן), אלא שאם לשפוט לפי התמונות אין בה הברקות ביחס ליצירות המופת של ההולנדים, או הבריטים והאיטלקים.

הסרת'ה מונעת באמצעות מנוע V8 מרכזי בעל תפוקה של 520 כ"ס ו-66.3 קג"מ, המשודך אל תיבת הילוכים ידנית לה ששה יחסי העברה. בזכות משקל נמוך יחסית של 1.5 טון, היא מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ולחצות מהירות מרבית של 330 קמ"ש. ונסר טוענת שהיא הרבה יותר מ"עוד רקטה" בקו ישר, ומדגישה חלוקת משקל של 45 אחוז לחלק הקדמי ו-55 אחוזים לאחור. אין לה בקרת יציבות, אך היא מתוגברת על ידי בלימה (EBD) ו-ABS.

השם סרת'ה, (Sarthe) אגב, נובע מהמחוז הצרפתי בו נערך מירוץ 24 השעות של לה-מאן, ועל כן מציינים המעצבים כי ניסו לדמות לה "אישיות" חיצונית של מכוניות לה-מאן שהתחרו על המסלול בשנות ה-80. בשלב זה בכל אופן, מוגדרת המכונית אב-טיפוס, ואם ונסר תוכל למצוא את הקווים הנכונים כדי לבדל אותה מבחינה עיצובית, אולי היא תצליח למצוא רוכשים שיעדיפו אותה, על פני מכוניות פופולאריות יותר בקבוצת הקיצון.

עוד חדשות בוואלה! רכב

את המכונית הבאה שלכם תמצאו כאן

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully