וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בייבוא רכב לישראל

חודש מאי רושם ירידה של 14.7 אחוזים בייבוא כלי-רכב פרטיים לישראל. ייבוא רכב מסחרי גם צלל ב-60 אחוזים

צניחה בייבוא מכוניות פרטיות ומסחריות לישראל. על פי נתונים שמוסרת רשות המסים, ייבוא כלי-רכב פרטיים לארץ ירד ב-14.7 אחוזים בחודש מאי האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2011, והסתכם ב-18,180 אלף כלי-רכב בלבד. אחוז הירידה לדברי הרשות זהה לשיעור הירידה המצטבר השנתי, שעומד על 12 אחוזים.

גם באגף המסחריות חלה ירידה תלולה, כאשר כאן כבר מדובר על צניחה דרמטית של יותר מ-60 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמות כלי-הרכב המסחריים שנכנסה לישראל בחודש מאי בייבוא עומדת על 375.

מתחילת השנה, ועד סיום חודש מאי, הסתכם ייבוא כלי-רכב לארץ בהיקף של 88,530 מכוניות, ירידה של 11.6 אחוזים לעומת השנה הקודמת. ברשות המסים טוענים שתופעה זו מצביעה על התייצבות בייבוא רכב לישראל, ומדגישים כי הירידה נובעת בעיקר מהשינויים הכלכליים בשוק הליסינג (צמצום רכישות בחלק מהחברות) במהלך שלושת החודשים הראשונים של שנת 2012.

בתחום הדו-גלגלי, חלה עליה קלה בהשוואה לחודשי ינואר עד מאי בשנה הקודמת. מספר הכלים שיבואו לישראל עומד על 7,809 לעומת 7,329 (בהיקף של 17 מיליון דולרים). כמות רכבי סיור ותיור עלתה ב-3 כלי-רכב ל-19 בסך הכול, ומשאיות וטרקטורים בייבוא כ-686 כלי-רכב (הכנסות בגובה 2 מיליון שקלים).

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully