וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפא רומיאו תקבל מנוע של פרארי

היצרן האיטלקי יפתח מספר מנועים חדשים לגרסאות באלפא רומיאו, מזרטי ולנ'ציה במסגרת הסכם פנימי. מסתמן: מחליפת ה-159 תישא את המנוע בקרוב

הדבר האחרון שפרארי מעוניינת בו הוא הסבה חלקית ליצרנית מנועים בקנה מידה מסחרי. יו"ר החברה סרגיו מרקיונה העיד כך בעצמו במסגרת תערוכת ז'נבה האחרונה, ואף חידד שאין לו אינטרס לערער את זהות החברה על ידי הגדלת אגפיה. מצד שני, פיאט, בעלת הבית על פרארי, בהחלט יכולה לשלב את מומחיות מהנדסי החברה ממרנאלו בדגמים חדשים, וכך עשוי להתרחש בקרוב.

לפי דיווחי כלי-התקשורת באיטליה, פרארי תפתח שני מנועים עבור חלק ממותגי הקונצרן האיטלקי (מזרטי, לנ'ציה ואלפא רומיאו). אחד ייחנך ראשית בדגם של מזרטי (שכבר מונעת על ידי יחידות של פרארי), אולם לנ'ציה ואלפא הן המועמדות הבאות. הפרטים הטכניים אודות המנועים הגדולים אינם ידועים, אך בדגם ה"פשוט" מספר הצילינדרים יהיה ששה, והתפוקה תחצה לפחות 450 כ"ס. המנוע השני ברשימה חזק בהרבה, וזה יחלץ 540 כ"ס ממנוע שמונה צילינדרים אטמוספרי. שני המנועים יורכבו במתחם חדש שמוקם בימים אלה באיטליה.

הפרט היותר מסקרן (והרלוונטי גם לישראל), נוגע להערותיו של מרקיונה על העדרה של הג'וליה החדשה מהיצע הדגמים של אלפא-רומיאו. כזכור, פיאט התחייבה להחליף את ה-159 המזדקנת בג'וליה אבל טרפדה את השקתה לאחר שלא נמצא עבורה מנוע מתאים. מסיבות מסורתיות, אלפא רומיאו העדיפה לא להשתמש במנועים אמריקניים של קרייזלר (שותפת פיאט) ולשמור על לב המכונית איטלקי למהדרין (ואולי טוב שכך).

באלפא-רומיאו בכל אופן מעריכים שבמידה והג'ולייה תושק ב-2013, היא תישא בקרבייה את מנוע הששה צילינדרים של פרארי כמהדורת קצה יוקרתית. עוד ברשימה מכוניות דגל של לנ'ציה, וכן רכב הפנאי של מזרטי, קובנג.

עוד הרבה על פרארי בוואלה! רכב

אלפא רומיאו בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully