וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם רכב ישן? יהיה קשה יותר לעבור טסט

המשרד להגנת הסביבה מחמיר את האכיפה בבדיקות זיהום האוויר במבחן הרישוי השנתי. החל מספטמבר כלי-רכב ייבדקו לפי שיטות אירופאיות בהן נתון היצרן קובע את הרף

אם יש לכם רכב שיוצר לפני 1995, בנזין או דיזל, יהיה לכם קשה יותר לעבור את מבחן הרישוי השנתי ("טסט") מתחילת ספטמבר הקרוב. השר להגנת הסביבה גלעד ארדן חתם על התקנות המורות כי יש לבצע בדיקות זיהום אוויר מחמירות יותר לדגמים ישנים, ולפיהן כל רכב ייבחן על פי נוסח התקנים באירופה, ולפי הערכים של היצרנית עבור כל דגם בנפרד.

משמעות הדבר היא, ביטולן של שיטות הבדיקה הישנות, שבהן המכוניות היו נבחנות בצורה רוחבית לפי תקן זיהום אוויר אחיד (סולר ובנזין). שיטות אלה לדברי המשרד אינן מדוייקות מספיק ואף החריפו במידה רבה את זיהום האוויר בכבישי ישראל ובערים. שינוי זה אמור להביא להפחתת כלי-הרכב המזהמים שעוברים מבחן רישוי ללא בקרה. עוד אומרים במשרד כי יחלו לפקח על פעילות מכוני הרישוי על מנת למנוע תופעות של בדיקות שאינן עומדות בסטנדרט הנדרש.

יש לציין בהקשר זה, כי לאחרונה החלו באירופה להתגמש עם יצרניות הרכב בנוגע לרף זיהום האוויר הנפלט מרכב מנועי. כזכור, האיחוד האירופי, הגוף האחראי על זיהום אוויר בענף התחבורה באירופה, הטיל הוראה גורפת כי יש להפחית את רמת דו-תחמוצת הפחמן (CO2) במכוניות לרמה של 130 גק"מ עד שנת 2015 בכל כלי-רכב. למרות זאת, בימים האחרונים שוקלים באיחוד האירופי לאפשר הארכה (ללא קנסות) לפרק זמן מסוים, היות והיצרניות מתקשות לעמוד בהוראות אלה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully