וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל תשתף פעולה עם טויוטה, הונדה ו-GM

שלוש יצרניות הרכב הביעו עניין במערכת הסירי של אפל המאפשרת הפעלת יישומים באייפון דרך בקרה קולית, ללא הסרת עיניים מהכביש

אחת הבעיות הגדולות שניצבות בפני יצרניות הרכב היא כיצד לשלב את האפליקציות של הניידים במכוניות, ולשמור על רמת בטיחות גבוהה. פורד ומייקרוסופט לדוגמא איחדו כוחות כדי להציע לנהגים את מערכת ה'מיי פורד טאץ'' בדגמי אדג', אקספלורר ועוד, עם הצלחה חלקית בדור הראשון ושיפור בשלב השני. בימים אלה, גם אפל נכנסת למערכה, שעה שעוד חברות מחפשות פתרונות נוחים וחכמים כדי להקל על הנהגים ולמנוע תאונות דרכים.

במסגרת תערוכת האלקטרוניקה בלוס-אנגל'ס, הודיעו טויוטה, הונדה וג'נרל מוטורס, כי הן עתידות להתקין בכלי-הרכב החדשים את בקרת ה-'סירי' ((siri של אפל, מערכת ההפעלה הקולית של משתמשי האייפון. דובר אפל אישר את הדברים בפני כלי-התקשורת בארה"ב, ואף הוסיף כי עוד חמש יצרניות – ב.מ.וו, יגואר לנד-רובר, אודי, קרייזלר ומרצדס, פנו למותג האלקטרוניקה וביקשו לנסח הסכמי שיתוף פעולה.

מכוניות שתוגדרנה עם חיבור לסירי, תאפשרנה לנהגים לבצע שיחות, לשלוח מסרונים, לקבל הוראות מה-GPS ועוד, וזאת על ידי חיבור האייפון לממשק ה-USB והפעלתו על ידי מתג המותקן בגלגל ההגה. משמע, כל פעולה תעשה בלבד דרך הוראות ווקאליות של הנהג, ועל כן לא יאלץ להסיר עיניו מהדרך שלפניו. פונקציה חדשה בסירי - Eyes Free, אף תדאג לכבות את מסך האייפון כדי לצמצם הסחות דעת בזמן נהיגה.

דוברת טויוטה בארה"ב, קרלי שפנר, אמרה כי השיחות מול אפל בשלב מתקדם, וכי כל מותגי החברה ביניהם סיון ולקסוס יקבלו את המערכת. מקבילתה בהונדה, אליסיה ג'ונס, סיפרה באירוע כי מדובר ביישום שייכנס לשימוש מורחב בהונדה, לרבות באקיורה. "סמארטפונים הם חלק מהחיים של האנשים וחייבים לשלב אותם בצורה בטוחה במכוניות". לקראת סוף השנה, היצרניות תפרסמנה אילו כלי-רכב יחנכו את המערכת של אפל.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully