וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: קיה אופטימה החדשה

12.6.2012 / 12:00

יש לה עיצוב מרשים, ממדים של מכונית פאר ואבזור שאין קודם לו, אבל גם מנוע חלש וחיבור רפוי לנהג. קיה אופטימה מפגינה אופטימיות זהירה

את המסקנה הזו אפשר להניח כבר עכשיו על השולחן - קיה אופטימה היא המכונית הכי יפה בקבוצתה וגם אם יופי איננה ההגדרה הנכונה, אזי נוכחות על הכביש או סתם בחניה של הקניון, יש לה כמו של בר רפאלי במאהל בדואי. היא מפוסלת, מחוטבת ונועזת כמו שאף מכונית בקבוצת המשפחתיות הגדולות לא העזה לנסות להראות.

אבל במבט מעט יותר מקצועי ובלי להפעיל יותר מדי דמיון, קיה אופטימה נראית כל כך טוב, עד שהיא נראה טוב מדי: הקיה הזו לא מזכירה לכם מכונית אחרת? לנו היא נראית דומה באופן מחשיד אפילו ליותר מאחת. מאחור היא מבליטה עורף שהגיע מאודי (משם הגיע מעצבה של קיה, פיטר שרייר) A4, מהפרופיל היא נראית בול כמו יגואר XJ (כן, צריך לדעת גם ממי להעתיק) ורק מהחזית היא שומרת על מידה של מקוריות.

OK אז היא יפה, אבל האם יש לה עוד מה להציע מלבד המראה? לקחנו אותה למבחן נהיגה מיד לאחר שהושקה בישראל כדי לראות מה תנסה הקוריאנית החדשה להציע בקבוצה הדחוקה.

קיה אופטימה. רונן טופלברג
קיה אופטימה/רונן טופלברג

יופי פנימי = אופי?

לפני שנדבר על העיצוב הפנימי, נעביר את תשומת הלב לרגע אל מידותיה של האופטימה. היא גדולה. מה גדולה, ענקית! הבסיס עליה היא נשענת מגיע מהאחות התאומה יונדאי i40, אבל בניהן מבדיל לא רק עיצוב, גם מטראז'. אורכה 484.5 ס"מ - מידה שמציבה אותה בליגת הסלון וגם רוחבה תואם את הצמיחה עם 183 סנטימטרים, לפני שמכניסים את המראות למשוואה.

כשמצרפים לאורך ורוחב שכאלו גם בסיס גלגלים של 279.5 ס"מ, מקבלים הסבר מדעי מדוע תא הנוסעים שלה מרווח כל כך. המושב האחורי שופע כל כך במקום ששוב אנו נזכרים במכונית אחרת בקבוצה - סקודה סופרב, וזו מחמאה גדולה עבור הקוריאנית החדשה. אולם למרות המרחב הנדיב מאחור, הפיסול הספציפי שנבחר לדשבורד פוגע במקום לברך ימין של הנהג ואילץ אותנו לשבת מעט רחוק מהנדרש מגלגל ההגה.

אבל האופטימה אינה בולטת רק בזכות העיצוב והממדים, היא גם מאובזרת מאוד. בנדיבות. רכב המבחן שנמסר לידנו שייך אמנם לרמה הגבוהה 'פרימיום', אבל כבר ברמת הבסיס מוצאים הגה בציפוי עור, מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, צג LCD בלוח המחוונים, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת שמע עם חיבור בלוטות' וכניסת USB, חיישני נסיעה לאחור, גג פנורמי, מושב נהג חשמלי עם 2 זכרונות, הפעלה אוטומטית לאורות ומגבים ועוד. רמת הפרימיום מוסיפה לכל זה גם מיזוג במושבים (נהדר בימים החמים), בלם יד חשמלי, מערכת לחניה אוטומטית (עובדת נפלא), מצלמת נסיעה לאחור, כוונון חשמלי גם למושב הנוסע, מושבי עור וכדומה. כמו כן, גם רשימה ארוכה של אבזור בטיחות מתבקשים.

יש כאן למישהו דלק דיאטטי?

עדיין לא ברור מדוע, אך בקיה בחרו שלא לדחוק בחזיתה של האופטימה את מנוע הבנזין החדש שהופיע כבר ב-i40 שמציע נפח של 2.0 ליטר, הזרקה ישירה והספק של 177 כ"ס. במקומו נבחר מנוע בנפח זהה, אך ללא ההזרקה הישירה ועם 165 כ"ס ב-6,200 סל"ד וכן 20.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד.

ומה זה אומר על האופטימה? שהיא לא ממהרת לזוז מהמקום. את שעון העצר שלנו היא עצרה פעם אחר פעם על 11.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וזה מעיד בהחלט על היותה קצת איטית. גם עקיפות זריזות זה לא תחום ההתמחות של הקוריאנית הזו כשהיא זקוקה ל-9 שניות מלאות כדי להמריץ את עצמה מ-80 ל-120 קמ"ש.

כשמוסיפים לכל אלה גם יחסי העברה ארוכים בתיבה (6 הילוכים, 2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש), פעולה לא מהירה מספיק בהורדות ההילוכים ומשקל כללי של 1,601 קילוגרמים, מקבלים מכונית שלא זזה בקצב שמצליח לפרוע את הצ'ק שהעיצוב שלה רושם. המנוע שלה רדום לגמרי מתחת ל-4,000 סל"ד וכדי לגרום לו להפיק קצת מיץ, צריך לנעוץ את הדוושה ברצפה ולמתוח בעקשנות את מד הסל"ד עד קצה מהלכו וגם אז כאמור, לא מקבלים המון, אלא בעיקר רעש מתכתי לא נעים לאוזן.

לפחות בבדיקת צריכת הדלק, קיה אופטימה החדשה רחוקה מלאכזב כשגילתה הרגלי שתיה של ליטר דלק לכל 10 קילומטרים למרות תנאי המבחן הקשים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן קיה אופטימה. קובי ליאני
מבחן קיה אופטימה/קובי ליאני

נ' בהתנהגות

קיה אופטימה היא מכונית גדולה והיא גם מתנהלת כמו מכונית גדולה. זה אומר שכשמשייטים איתה על גבי האוטוסטרדה היא ממלאת את הנתיב ודורשת את מקומה, אבל אין לצפות ממנה להתנהל במלכותיות על הכביש המשובש כמו היגואר אותה היא מנסה לחקות. המתלים של האופטימה רכים למדי, אבל הם לא סופגים היטב את השיבושים וגורמים להעברה של לא מעט שיבושים שפוגמים בשלווה.

גם כשמגיעים אל הכביש המפותל, מגלים מכונית שאין לה המון להציע שם. הגוף הארוך שלה ממהר להגיב ביללות צמיגים שנאנקים תחת תת היגוי מקומם והאוטו הזה פשוט מסרב לעבוד על המתלים שם. לא כיף ולא נעליים. אבל חוסר יכולת שכזה בקטע הכביש המפותל לא צפוי להטריד רבים. מי שכן יעשה זאת הוא גלגל ההגה.

באופן מאוד מצער לגלות ולספר, מדובר באחד ההגאים הגרועים בהם אחזנו לאחרונה ולא, אנחנו לא רק מתלוננים על החוסר המוחלט בתחושה (למרבה הצער, כבר התרגלנו לנכות זו) או על המשקל הקל מדי והתחושה המלאכותית, אלא בוחרים להלין על תגבור מוגזם שממש מפריע במלאכת בחירת כיוון הרכב. בפניות מתונות וארוכות, הפניה של יותר משלוש שניות של גלגל ההגה גורמת לו להתקבע במקומו (לא חוזר למרכז) ולמעשה להתמיד בפניה באופן אפילו מסוכן. אבל לא רק שם ישנן בעיות - גם בשיוט ישר בכביש ישר מצאנו את עצמנו כל העת מתקנים את מסלולו של הרכב בסוג של מיני פינגפונג בין גבולות הנתיב. פשוט לא ניתן לדייק עם ההגה הזה.

לא מדברים על אהבה

קיה אופטימה היא מכונית של לאהוב או לשנוא, אין באמצע. יכול היה להיות לה את כל הפוטנציאל להוביל מהפכה של ממש בשוק המשפחתיות הגדולות בזכות העיצוב השובה, תא הנוסעים המרווח וכמובן האבזור העשיר, אבל המכונית הקוריאנית הזו עושה רק חצי מהדרך קדימה ונעצרת בדיוק שם, בהופעה. אז אם השילוש (עיצוב, מרחב, אבזור) מדבר אליכם, מונחת לפניכם עסקה טובה. כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר, מחיריה מתחילים ב-164 אלף שקלים לרמת הבסיס ומגיעים עד כדי 180 אלף שקל ברמת הפרימיום העשירה.

אבל, וזה אבל גדול, למרות כל הפאר וההדר, המנוע שלה חלש מדי, תיבת ההילוכים איטית ויחסי ההעברה בה ארוכים, ההתנהגות מבולבלת וההיגוי מעורפל עד כדי עיוורון. אוהבים באמת לנהוג? מומלץ לחפש מסיבה במקום אחר.

עוד על קיה בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן למכונית הבאה שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

  • עוד באותו נושא:
  • קיה
  • טלקאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully