וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה יקים 50 עמדות ממוחשבות למידע

צבי זרחיה

12.6.2012 / 14:12

הנהגים ובעלי כלי-הרכב ישלמו 10 שקלים ויקבלו מידע על צבירת ניקוד, בעלויות על רכבים, ומאפייני בעלים קודמים של כלי רכב

ועדת הכספים אישרה הבוקר תקנות לפיהן יוכלו נהגים לקבל מידע בעמדות שירות אוטומטיות (כספומטים) של משרד התחבורה שיוצבו ברחבי הארץ תמורת 10 שקלים. כך יוכלו לקבל פרטים כמו: צבירת ניקוד, בעלות על רכב ומאפייני הבעלים הקודמים (פרטי או חברה). כן ניתן יהיה לחדש במקום רישיון רכב. משרד התחבורה מתכוון להציב בחודשים הקרובים 50 עמדות שירות במרכזי מסחר ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ.

עו"ד חוה ראובני מהלשכה המשפטית במשרד התחבורה הסבירה כי "הצבת עמדות שירות אוטומטיות נועדה כדי לתת לאזרחים אפשרות לקבל מידע אישי באופן מהיר ויעיל וללא צורך בהמתנות בתורים ארוכים במשרדי הרישוי".

ראובני ציינה, ש"הזיהוי בעמדות השירות ייעשה באמצעות כרטיסי האשראי. העמדות ישפרו מאוד את השירות. לדוגמה, בנושא מידע על צבירת נקודות, כיוון שמדובר במידע אישי פלילי, שעד היום לא ניתן היה למסור אותו אפילו בשיחה טלפונית עם פקיד, ניתן יהיה לקבל בעמדות השירות ע"י הזדהות באמצעות כרטיס האשראי והקלדת מספר הרישיון ותעודת הזהות. גם מסירת מידע אודות מאפייני הבעלים הקודמים של רכבים הוא שירות חדש שלא קיים היום".

מנהל אגף הרישוי אזור חולון, ציון מזרח, האחראי על הפרויקט להצבת עמדות שירות אמר כי : "בפיילוט שביצענו בשנה האחרונה עם ממשל זמין, נדהמנו לראות שלמעלה ממאה אלף איש העדיפו לקבל מידע מעמדות שירות במקום להמתין בתורים של לשכות משרד הרישוי. בעקבות זאת השתכנענו שהדבר מתבקש וייטיב עם האזרח".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תהה "מדוע המשרד מבקש לגבות אגרה עבור מתן השירות בעמדות החדשות, שהרי כבר גובים אגרת רישוי ואגרות על שירותים אחרים, כגון במהלך מכירה ורכישת רכבים?".

ראובני השיבה על-כך, ש"בעמדות שיוקמו יינתנו שירותים שאינם קיימים כיום שעליהם המשרד אינו גובה כל תשלום. תשלום 10 שקלים אגרה הינו רק עבור התדפיס עצמו בגין שתי הפעולות המופיעות בתקנות; תדפיס על צבירת נקודות ומאפייני בעלים קודמים של רכב".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully