וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לעקיצות ברכישת רכב משומש?

12.6.2012 / 18:46

באמצעות 50 עמדות אוטומטיות של משרד הרישוי ברחבי הארץ, יוכל כל אדם לגלות את היסטוריית התחזוקה והתאונות של הרכב. הסוף לנוכלים?

האם רכישת רכב משומש תהיה לבטוחה יותר? נציגי משרד התחבורה הודיעו היום כי בקרוב יוקמו 50 עמדות ברחבי ישראל אשר יקשו מאוד על סוחרים מפוקפקים לכלי רכב משומשים. בעזרת עמדות אלה המקושרות אל מחשבי רשות הרישוי, תוכלו לקבל מגוון נתונים מההיסטוריה התחזוקתית והתאונתית של הרכב המיועד.

הכרזה זו יצאה היום (שלישי) מפי נציגי משרד התחבורה בוועדה לפניות הציבור בעקבות לחץ שהופעל על אלה הראשונים בשנתיים האחרונות. "הדבר יימנע מצבים שאנשים יזרקו את כספם לריק", כך יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס). חבר הכנסת אזולאי אף דרש ממשרד התחבורה ש"המידע שיינתן באותן עמדות יכלול גם מידע מרשם המשכונות לגבי שיעבוד הרכב, נתונים מאיגוד המוסכים ומחברות הליסינג שמחויבות להעביר את הנתונים שברשותן לגבי הרכבים למשרד התחבורה". עוד דרש ש"לפרסם במוסכים את הזכות של אנשים לקבל מידע מפורט על כל הטיפולים שעברו כלי הרכב. החוק אמנם מחייב זאת, אך הציבור לא מודע לכך. בנוסף, ליידע את הציבור לגבי רכבים שהוגדרו ע"י חברות הביטוח כ"אבדן להלכה" ושעברו תהליכי השמשה מחדש, לעיתים במוסכים לא מורשים".

במקביל לדיון בוועדה לפניות הציבור, אישרה היום ועדת הכספים למשרד התחבורה, לגבות אגרה בסך 10 שקלים על הוצאת תדפיסים מעמדות המידע. הפיכת המידע ההיסטורי של הרכב המשומש לנגיש הנה חידוש בישראל וללא ספק שינוי מבורך בהתייחסות הממסדית אל הסחר ברכב משומש. בחודשים האחרונים ניסה משרד התחבורה לקדם מהלך דומה שיחייב את חברות הביטוח לחשוף ברישיון הרכב, רכב אשר עבר נזק תאונתי כבד (אבדן להלכה), מהלך שטורפד לבסוף על ידי חברות הביטוח עצמן.

שיפור הקיים, אך עדיין לא מושלם

מאגר הנתונים החדש אמנם לא יציין במפורש כי לרכב עבר תאונתי קשה (את נתון זה חברות הביטוח ממאנות למסור), אך חברות הביטוח כן תעברנה נתונים למשרד התחבורה לגבי תביעות והחזרים כספיים שנעשו בתקופת הביטוח, ומכך יהיה על הרוכש הפוטנציאלי להסיק על עברו התאונתי של הרכב. שמואל מלכיס (איגוד חברות הביטוח): "רוכש פוטנציאלי שייראה החזר גבוה, יבין שהרכב בעייתי".

עם זאת, גילוי ההיסטוריה של הרכב אינו מושלם - המידע מחברות הביטוח יוצע רק לגבי כלי רכב שבוטחו בביטוח מקיף (40 אחוזים בלבד מכלי הרכב בישראל) וכן, כלי רכב המגיעים מציי הליסינג לא יוכלו להציע את היסטוריית הטיפולים, שכן אלה מבוצעים על ידי חברות הליסינג בעצמן. בכך למעשה ישנה מכשלה של ממש שכן שוק ציי הרכב מחזיק בכ-70 אחוזים משוק הרכב החדש בישראל ורובם ככולם חוזרים אל שוק כלי הרכב המשומשים.


קונים רכב משומש? אל תפלו בפח

כאן תמצאו מבחן למכונית החדשה שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully