וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאאב חוזרת, ותייצר מכוניות חשמליות

המותג השוודי נרכש על ידי קבוצת השקעה סינית-שוודית בתמיכה כלכלית של גופים מבוססים מיפן. תעבור הסבה לייצור מכוניות חשמליות

אחרי חמישה הספדים, לפחות, סאאב, כך עושה רושם, עומדת לשוב מהקבר ולעמוד בין יצרניות הרכב העולמיות פעם נוספת. כלי-התקשורת באירופה מדווחים בשעות אלה על עסקת רכישה שהתבצעה בין קבוצת משקיעים משולבת מסין ומשוודיה, עם מימון פיננסי מיפן של חברת סאן, ועוד כמה חברות מהונג-קונג, שהגיעו להסכמה על העברת המותג לידיהן. סכום הרכישה אינו ידוע בשלב זה.

סאאב החדשה לא תפיק יותר מכוניות סדרתיות כפי שהורגלו לקוחותיה, בטח לא באותו נפח. מתוך חשיבה אסטרטגית על הפיכתה למותג רווחי ובעל אורך נשימה, בעלי הבית החדשים ימירו אותה ליצרנית המפתחת מכוניות חשמליות: "סאאב תחזור לפעילות מלאה במפעל בטרולהטן בשוודיה, והיא תתמקד מהיום במכוניות חשמליות, כולל פיתוחן המלא", כך בהצהרה שיצאה מקרב שני הצדדים.

החל ממחצית 2012, סאאב הייתה אטרקטיבית בעיני שש חברות שונות, ביניהן יאנגמן הסינית שהגישה לה הצעת קנייה בגובה 567 מיליון דולרים בחודש שעבר. קודם לכן היא הייתה בבעלותה של ספייקר ההולנדית שרכשה אותה מג'נרל מוטורס (שהייתה בעלת שליטה מלאה עליה משנת 2000), אך פחות משנה לאחר מכן, ספייקר נפטרה מסאאב בשל סיבוכים כלכליים.

סאאב נתקלה במסכת קשיים מהיום שבו ג'נרל מוטורס התרסקה בעקבות המשבר הכלכלי ב-2009. בשיאה, בשנת 2006, מכרה סאאב קרוב ל-133 אלף מכוניות, ומאז צללה בהדרגה עד שהגיעה לשפל של כל הזמנים ב-2010, עם היקף מכירות של 31,700 עותקים. האם הפעם היא תשרוד? ימים יגידו.

עוד הרבה על סאאב בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • סאאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully