וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ג'יפ תצא מהבוץ

היצרן האמריקני יחשוף שלושה כלי-רכב חדשים עד שנת 2015 ויגדיל את נתח המכירות באירופה בעשרות אחוזים. הרנגלר מצפה לאחים קטנים

קרייזלר עדין בשיקום מאז פרוץ המשבר ב-2009, אבל יחד עם פיאט, שותפתה, היא חותרת למצוא פתרונות שימושיים כדי לקדם את מותגי הליבה ולהמנע מצעדים קיצוניים שעלולים לדרדר את המורל (פיטורי עובדים וכדומה).

מותג ג'יפ, שהצליח לשרוד היטב בין החטיבות נמצא במגמת התחזקות, ולקראת שלוש השנים הקרובות עומד לבצע שדרוגים משמעותיים בהיצע הדגמים שיתרמו רבות לביסוסה של ג'יפ אף מחוץ לארה"ב.

ג'יפ תייצר שלושה רכבי פנאי חדשים, קומפקטיים, חסכוניים, ופחות גסים בהופעתם ובתכניהם. משמע, פנייה ללקוחות קרוסאוברים משפחתיים שמגיעים מכוון פורד, או מתוך הבית (גרנד צ'ירוקי). המטרה היא להגדיל את מכסת ההכנסות באירופה בצורה דרמטית, ולהגיע לנתון של 125 אלף מכוניות עד שנת 2015. כיום, מוכרת ג'יפ בשנה כ-24 אלף דגמים והיא מקווה לסיים את 2012 עם 30 אלף מסירות.

הדגם הקומפקטי הראשון של ג'יפ יבוסס על פלטפורמה של פיאט 500X - גרסת פנאי רכה למיני האיטלקיה, עם אורך של של 4.2 מ'. זמנית, הוא יכונה "ביביי רנגלר" והוא יורכב במפעל האיטלקי של פיאט במירפיורי החל משנת 2013 ויישלח גם לדרום אמריקה.

מעליו, וקצת לפניו בתאריכי החשיפה, יופיע אח קטן לגרנד צ'ירוקי. דגם זה יופץ באירופה כבר במהלך 2013 מצויד במנוע טורבו-דיזל של פיאט בעל תפוקה של 170 כ"ס. על פי נתונים של איגוד כלי-הרכב באירופה, ה-ACEA, יותר מ-95 אחוזים מהמכירות של ג'יפ באירופה הן של גרסאות הסולר, כך שמבחינת ביקוש המותג לא ייתקל בקשיים. האחרון ברשימה יביא לחיסולם של הפטריוט והקומפס ויעמוד כדגם חדש לחלוטין על בסיס גרסאות משפחתיות של דודג' ופיאט (אורך של 4.4 מ').


המומנטום של ג'יפ ביבשת משתקף בזינוק של 52 אחוזים במסירות בארבעת החודשים הראשונים של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם בכל העולם, מפלל היו"ר של קרייזלר-פיאט סרגיו מרקיונה למכור למעלה מ-800 אלף דגמי ג'יפ עד תחילת 2015. "תמיד טוב להסתכל קדימה ולשאוף גבוה. ג'יפ במקום טוב. מצד שני, השוק העולמי קצת נחלש, ולכן קשה לחזות אם נוכל לעמוד במספרים כאלה בצורה מדויקת", כך מסביר יאן שברט, מנכ"ל שיווק ג'יפ בשלוחה האירופאית.


בישראל, תחת קבוצת 'מכשירי תנועה', נמכרים כיום רנגלר, ליברטי, פטריוט וקומפס. בשנה האחרונה הושק ג'יפ גרנד-צי'רוקי החדש, ובימים אלה אף הוצגה בארה"ב גרסתו החזקה בתולדות המותג – SRT8, לה שוכן בחזית מנוע בנזין בנפח 6.4 ל' השולח לכביש 465 כ"ס ומאיץ את הצ'יף ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות (מהירות מוגבלת אלקטרונית של 255 קמ"ש).


עוד הרבה על ג'יפ בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully