וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו S60 מוסבת למכונית על

וולוו תציג גרסת ראווה מופרעת למשפחתית S60 מבית היוצר של השותפה פולסטאר עם 508 כ"ס בקנה, וביצועים חסרי תקדים למכונית מסוגה

לוולוו, בניגוד לקולקציה הגרמנית המוכרת, אין גוף עצמאי ישיר שמטפל במכוניות ספורט מתקדמות. אם לב.מ.וו יש את חטיבת M, למרצדס את AMG , ואודי בפועל מבצעת הכול במטה החברה, השוודים נאלצו לחפש פרטנרית חיצונית לצד חיזוקים מגרסאות ה-R הקרביות.

השותפה הרשמית שלה שנולדה וחושלה מתוך מסלול המירוצים היא 'פולסטאר', שגם מנהלת עבור המותג חלק מפעילויות של חטיבת המירוצים בסדרות הסלון (STCC ו-WTCC). הסדנה הזו המציאה בעשור שחלף כמה שבדיות שירדו מהפסים לגמריי כמו ה-C30 קופה עם 405 כ"ס, אבל המכונית הכי חזקה שלהם אי פעם היא זו המשוחררת כעת לכבישים בלי שום פשרות: 'וולוו S60 פולסטאר אדישן'.

המנוע הבכיר של מכונית המנהלים – T6, עבר שדרוגים מקצה לקצה, החל מכיול מחדש של מערכת ניהול המנוע, ראשי צילינדרים ותאי בערה מותאמים להספק המנוע המתוגבר, הגדלת מערכת היניקה והפליטה (פלדת אל-חלד 3.5 אינטשים), והשתלת מגדש טורבו ענקי של גארט שמחולל בה מהפך דרמטי בדף הנתונים.

ה-S60 סוחטת ממנוע הששה צילינדרים טורבו, תפוקה בדיונית של 508 כ"ס, וכמעט 60 קג"מ, כשעל מד הסל"ד התיחום האדום עוצר ב-7,100 סל"ד. רמיסה של דוושת ההאצה תשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות! דרך תיבת ששה הילוכים ידנית, ולמהירות לא מוגבלת אלקטרונית של 301 קמ"ש. וולוו אף התקינה קומבינציה של דפרנציאל מוגבל החלקה עם מערכת הנעה כפולה מתוחכמת (Gen4 XWD) כדי להעביר את הכוח לכביש ללא הפרעות.

וולוו S60 פולסטר קונספט. אתר יצרן
וולוו S60 פולסטאר. אקשן במינון גבוה, מאוד/אתר יצרן

בהשוואה ל-S60 הרגילה, מהדורת פולסטאר מונמכת ב-3 ס"מ והיא מקבלת סיוע מבולמים בעלי שיכוך אדפטיבי. על הבלימה מופקדת חברת ברמבו כמובן, שאחראית להאט את 1.67 הטונות של הוולוו החזקה בצורה בטוחה ומבוקרת (בלימה מ-300 קמ"ש מן הסתם מערימה קשיים על כל המערכות).

נהג המירוצים הבכיר של פולסטאר, רוברט דלגרן, שמתחרה כיום ב-C30 פולסטאר בכמה מסגרות, אומר שזו גרסת הוולוו המקצועית ביותר שנהג בה בקריירה שלו: "בשבילי, הוולוו S60 פולסטאר היא מכונית סלון ספורטיבית אידאלית. היא משלבת את הנוחות של המותג השוודי והאווירה הייחודית, לצד ביצועים של טורפת קטלנית. זוהי ללא ספק הוולוו המרשימה והמרגשת שפגשתי".

הגרסה בתמונות הורכבה בהזמנה אישית ללקוח בודד ששילם עליה סכום לא ידוע. חברת וולוו בודקת אפשרות להפיק עוד כמה עשרות יחידות בהתאם לביקוש, אבל נראה שאלה תהיינה נדירות ויקרות ולא תזכנה לחשיפה גדולה.

וולוו S60 פולסטר קונספט. אתר יצרן
וולוו S60 פולסטר קונספט/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully