וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: לקסוס GS 450h החדשה

19.6.2012 / 7:34

הדור הרביעי של לקסוס GS נראה טוב יותר, נוסע חזק יותר ומרגיש איכותי יותר. האם ה-GS מצליחה לאחוז את המקל משני קצותיו?

רונן טופלברג

צילום וידאו: דייב שחר
עריכה: רן צימט
צילום סטילס: רונן טופלברג

היכולת לגלוש באופן כמעט חרישי מהחניה הפרטית אל התנועה העירונית, מעורר אצלנו חיוך שובב. ככה בלי שאף אחד שומע, כמעט שני טונות של מכונית פאר עולה אל הכביש ומתרחקת. לפחות עד שמדביקים לה את הדוושה הימנית לשטיח, אז המנוע החשמלי מצית גם את מנוע הבנזין ומתחילה החגיגה - לקסוס GS החדשה פורצת קדימה בשעטה ואנחנו מבסוטים.

בשנה האחרונה נחשפה בעולם ה-GS החדשה של לקסוס, הדור הרביעי למכונית הסלון של החברה שניצבת מעט מתחת ל-LS עבת הבשר ומעל ה-IS דקת הגזרה. הדור החדש מבטיח לקחת את מכונית זו גבוה יותר מבחינת רף האיכות, הביצועים, הפאר וכמובן החיסכון, אז כדי לבדוק את אמיתות ההצהרות, לקחנו את גרסת ה-450H ההיברידית מיד לאחר שהגיעה לישראל למבחן מקיף.

מבחן דרכים לקסוס GS450h. רונן טופלברג
מבחן דרכים לקסוס GS450h/רונן טופלברג

כבר לא ניתן להתעלם ממנה

כשעומדים אל מול הלקסוס GS החדשה, קשה שלא להתרגש וזו אולי הפעם הראשונה שזה קורה לנו עם מכונית של המותג היפני. במקום מראה שמרני וכבד, חטיבת היוקרה של טויוטה החליטה לאזור מעט יותר אומץ ולגרום ל-GS בדורה הרביעי ממש לבלוט. למרות הצבע הלבן והחישוקים הקטנים יחסית (17 אינטש), היא נראית מצוין לטעמנו.

החזית שלה מפוסלת בעיצוב קרבי יותר עם שפע פינות וחידודים, עם גריל עליון אלכסוני וגריל תחתון בעל מפתח גדול, עם יחידות תאורה שלהן כמובן גם פס נורות ה'לד', ממשיך במכסה מנוע עם קימורים, עובר לפרופיל כבד וארוך ומסתיים בזנב פשוט אך נאה. ה-GS לא מנסה להעלים את מידותיה בעזרת העיצוב, היא משתמשת בו כדי להעצים את נוכחותה ולהידמות עד כדי זהות ל-LS הענקית.

עם אורך של 485 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ ובסיס גלגלים שעומד על 285 ס"מ, אפשר להבין גם את המקור לממדים הנדיבים בתא הנוסעים. זה כלל לא משנה היכן תמקמו את הישבן, שפע של מקום עומד לרשותכם. אולם עוד קודם ה-GS יודעת לקבל את פני הנהג עם תנועה של המושב העור וההגה (חשמלית) להקלת הכניסה והיציאה ממנה, עם עיצוב נאה בהרבה מהדור היוצא, עם חומרים טובים (מלבד חלק אחד בדשבורד שהרגיש רק מעט פחות טוב מהאחרים) ועם מושבי כורסה רחבים.

כשנותנים לאצבעות לטייל בקבינה, מגלים גם שפע אבזור וגאדג'טים כמו בקרת אקלים מפוצלת (פתחי מיזוג גם לאחור), חלון שמש גדול, מערכת שמע איכותית מאוד (מאוד מאוד) עם צג דיגיטאלי ענק (12.3 אינטש) ואף מערכת שליטה חדשה בטויוטה שאמורה להתחרות ב-MMI של אודי וה-idrive של ב.מ.וו. בניגוד לאחרות, המערכת של לקסוס לא מתפקדת כחוגה, אלא כעכבר המסוגל להתאים את אופי תנועותיו בהתאם לסידור הפונקציות במסך התצוגה, כך שהתוצאה היא מערכת קלה מאוד לתפעול - קלה בהרבה משל המתחרות הגרמניות.

מבחן דרכים לקסוס GS450h. רונן טופלברג
מבחן דרכים לקסוס GS450h/רונן טופלברג

מרחפת על הכביש

כשנועצים את מד המהירות על 100 קמ"ש בעזרת בקרת השיוט, נדמה שהיפנית הזו לא נעה על המצע השחור הזה שנקרא כביש, אלא כאילו מרחפת איפשהו בין שמים למים. המתלים של ה-GS מכוילים למקסימום נוחות והיא מתנהלת במן מלכותיות (בניגוד למלאכותיות) רהוטה שמשרה על הנוסעים המון שלווה ורוגע. במצב שכזה, הקילומטרים יכולים לחלוף מתחת לגלגלים בלי מאמץ, כאילו מדובר בטיסה טרנס אטלנטית במחלקה ראשונה.

אולם את נוחות וריחוף זה אין לקשר לניתוק. כשנמצאים מאחורי ההגה שלה, הנהג נותר מעורב במלאכת הנהיגה עם תחושות טובות מהרכב, כשהעיקרית שבהן היא של כוח והמון ממנו. בכל נגיעה בדוושה הימנית, ה-GS מרגישה דרוכה ועוצמתית כשלרשותה תמיד רזרבות עצומות של אנרגיה. המקור שלהן הוא בשילוב של החשמל והבנזין. המנוע הקונסרבטיבי שלה (V6 בנפח 3.5 ליטר) מפיק 292 כ"ס וכן 35.9 קג"מ והוא מתוגבר במנוע חשמלי שבעצמו מפיק 200 כ"ס וכן 28 קג"מ. השילוב בניהם מעביר אל הגלגלים בסופו של דבר 345 כ"ס והמון מומנט שהופכים אותה לא רק למהירה וחזקה, אלא לגמישה מאוד.

השילוב עם תיבת הילוכים רציפה (ניתנת גם להפעלה "ידנית" באמצעות מנופי הילוכים מאחורי ההגה ב-6 יחסי העברה קבועים) מאפשר לה למעוך את הבטן בתאוצה מרשימה - מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות במבחן שלנו (5.9 יצרן) ואף מרשים מכך בבדיקת התאוצה מ-80 ל-120 קמ"ש המדמה עקיפה, כשעצרה את הסטופר על 4.2 שניות בלבד - מהר יותר מאודי R8 עם מנוע 4.2 אותה בחנו לאחרונה.

המערכת ההיברידית של הלקסוס GS החדשה הנה מהדור השני של טויוטה וזו כבר עובדת באופן שכמעט חף לגמרי מנקודות תורפה. המערכת יודעת לנתב את מקור הכוח אל הגלגלים בין המנוע, לחשמל ולשניהם יחד ואף לטעון את הסוללה בשברירי שניה וללא כל הפרעה לנסיעה וכמובן לכבות לגמרי את יחידת הבנזין בעמידה או בהרפיה של דוושת הדלק. זאת כמובן מבלי לכבות את מיזוג האוויר (חשוב מאוד בימי הקיץ). הוכחה ליעילות הזו מגלים בביקור בתחנת הדלק כשה-GS חושפת צריכת דלק משולבת ומציאותית של 11.7 ק"מ לכל ליטר וזה מצוין עבור מכונית בממדיה.

מבחן דרכים לקסוס GS450h. רונן טופלברג
מבחן דרכים לקסוס GS450h/רונן טופלברג

טסה בפניות

זה היה כמעט לצפוי שהמחיר על נוחות נסיעה שכזו יהיה ויתור כמעט מוחלט על סעיף ההנאה מהנהיגה. במרבית המקרים ובמרבית המכוניות, זו לשון המאזניים - מכונית נוחה תסבול מרכות מוגזמת בכבישים מסולסלים לעומת מכונית שתצטיין שם, תסבול מליקוי ביכולת לספוג מהמורות. אולם, ל-GS בהחלט מצליחה לאחוז במקל משני קצותיו.

הטחות חוזרות ונשנות בין עקומות חדות ואחרות מהירות מצד לצד מצליחה להרחיב לנו את החיוך. היא פשוט טובה הלקסוס הזו. לא שה-GS הקודמת סבלה בתחום זה, אבל זו החדשה ללא ספק לא רק עומדת במשימה טוב יותר, אלא אפילו מעזה להיות מהנה ממש. המרכב המרוסן שלה יחד עם ההגה המדויק והמהיר, הבלמים החזקים והתחושה המוצקה, משאירים בידי הרוכב המון ביטחון ויכולת והיא מצליחה להיות מהירה ומדויקת מאוד גם בקטעי הנהיגה הטכניים ביותר.

האחיזה הגבוהה של הצמיגים בכביש מגובה כמובן באלקטרוניקה הגנתית ורק במקרים של הגזמות פראיות זו אכן נכנסת לעבודה. בעיקר בקטעים חלקים בהם הזנב רוצה להתנתק ממקומו תחת המומנטים הרבים שמגיעים אליו משני המנועים. ביטול מלא של המערכת האלקטרונית לא הצלחנו להשיג - היא חוזרת לפעולה ונשארת פועלת מיד אחרי ההחלקה הראשונה, מה שאומר שיצר השימור העצמי שלה (ושל הנוסעים באותה המידה) גבוה יותר מהרצון של הנהג לעשן לה את הצמיגים האחוריים. עוד בנושא הבטיחות מצאנו בה לא פחות מ-10 כריות אוויר.

צוחקים כל הדרך אל הבנק

ה-GS החדשה משווקת במגוון גרסאות אבזור ומנועים שפורשים את מחירה על פני טווח גדול מאוד של מחירים ורכב המבחן ההיברידי שנמסר לנו (450h) ברמת הפרמיום, ידרוש מכם הוצאה של 480 אלף שקל רשמיים. בעיני הצרכן העממי מדובר כמובן בסכום דמיוני, אבל הקהל הייעודי למכוניות אלה יגלה כאן מכונה מרשימה, אפילו מרשימה מאוד שעברה שדרוג ניכר לעומת הדור היוצא.

כעת, הדור הרביעי של ה-GS יכול לטעמנו לא רק לחיות כרכב לוויין בשוק הסלון שנשלט כמעט בבלעדיות על ידי הגרמניות, אלא להתחרות בהן ללא רגשי נחיתות. זו מכונית שמסוגלת להיות גם רגועה וגם פראית, גם מפנקת וגם נושכת, גם מהירה (מאוד) וגם חסכונית. כן, זו ככל הנראה הלקסוס הטובה ביותר בה נהגנו בשנים האחרונות.

עוד על לקסוס בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחנים למכוניות הבאות שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully