וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: אסטון מרטין וונקויש

מכונית ה-GT החדשה של אסטון מרטין חוזרת לחיים מצוידת במנוע עם 12 צילינדרים ובעל תפוקה של 573 כ"ס. מנכ"ל אסטון: "דרך מצוינת לציין את חגיגות 100 השנים של המותג הבריטי"

אסטון מרטין עוד לא בת 100 שנים, אירוע זה מתוכנן בשנה הבאה. אולם בתחילת 2012 היא כבר הציגה חלק מהדגמים החדשים והשאירה מקום לעוד שניים – DBS, ועוד גרסה עלומת שם שהפרטים עליה לא פורסמו. עתה החברה הבריטית מסירה את הלוט, וחושפת כי זהותה של המכונית שתתייצב בקו הקדמי כספינת הדגל הרשמית - במקומה של ה-DBS, היא הוונקויש החדשה.

כמו הוונקויש המקורית (2001-2004), גם מחליפתה מסמנת דור מתקדם של מכוניות אסטון מרטין. בחזית, מאחרי הגריל הקצוץ והמחודש, שוכן מנוע ששה ליטרים עם 12 צילינדרים, החזק בכ-60 כ"ס מה-DBS היוצאת. התפוקה המרבית עומדת על 573 כ"ס ב-6,750 סל"ד, ו-62.9 קג"מ ב-5,500 סל"ד. באמצעות תיבת 'טכטרוניק 2' אוטומטית משודרגת (יחסי העברה מקוצרים) לה ששה הילוכים, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות, ומהירותה המרבית עומדת על 183 מיילים לשעה (300 קמ"ש).

על פי מסורת ארוכת שנים, אסטון מרטין מרכיבה את המכונית בעבודת-יד במפעל גיידון בוורויקשייר. תצורת המכונית היא קופה בסידור של 2+2 או שני מושבים בלבד לפי בחירת הלקוח. כל גופה עשוי כעת מקרבון (סיבי פחמן) על שלדת אלומיניום קלה וחזקה, כך שמשקלה הופחת בכמה עשרות קילוגרמים בהשוואה ל-DBS, והקשיחות המבנית שופרה ב-25 אחוזים.

תא הנוסעים נוצר בהשראת האסטון הבכירה והנדירה – ONE77. כך גם העיצוב החיצוני אגב שעמוס בפריטים המדגישים את מקומה היחסי על ציר הזמן, בקרב מכוניות המותג. איכות הקבינה עשויה ללא דופי כמובן, היא מרווחת ב-60 אחוזים מה-DBS, ושם אפשר להתמזג במערכת שמע משובחת מבית 'באנג אנד אולפסון', בקרת בידור מרכזית חדשה, מושבי עור סלוניים, ואפילו תא מטען שתפח ל-370 ליטרים (שיהיה מקום לארגזי הקוויאר).

באסטון מאוד נרגשים לאור שובה של הוונקויש, ומעריכים כי החייאת הכותר תעשה לחברה שירות מצוין בשנים הקרובות: "הליין של מכוניות אסטון חזק עכשיו משהיה בכל 99 שנותיו. הוונקויש החדשה היא הביטוי האולטימטיבי לסגנון המיוחד והטכנולוגיות שלנו", כך מנכ"ל החברה אולריך בץ. מארק רייכמן שעיצב את הוונקויש החדשה (קודמו היה איאן קאלום), מוסיף על דבריו של בץ כי "אסטון מרטין מגדירה את עצמה כמו אבולוציות במכוניות, עד לשלב שהן מושלמות".

מחירה של הוונקוייש יעמוד על קרוב ל-200 אלף יורו עם תוספות, שהם כמיליון שקלים לפני מס, ומכירות ראשונות תחלנה בסוף 2012. לחובבי ה-DBS, נציין כי המכונית שתופיע בסרט הקרוב בסדרת ג'יימס בונד, סקייפול, אינה אסטון מרטין חדשה, וכנראה לא הוונקיש, כי אם ה-DB5 הקלאסית שהופיעה בסרטי עבר (גולדפינגר, גולדן-איי ועוד).

עוד הרבה על אסטון מרטין בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully