וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן חושפת: משפחתית סדאן חדשה

מציגה את סיטרואן C אליסה החדשה וסיטרואן C סדאן ארוכה ומרווחת, המיועדות לשווקים מתפתחים ובמיוחד לאזור הסיני. בדרך לישראל

כמו פיג'ו שחשפה לאחרונה גרסת סדאן חשובה בדמותה של ה-301 , גם השותפה סיטרואן רוצה לנגוס בחתיכה גדולה יותר מעוגת המכירות, ולבצע קפיצת מדרגה בשווקים מתפתחים. אמש חשפה החברה הצרפתית שתי מכוניות חדשות לסגמנט הסדאן העממי שאמורות לנפח לה את קופת הרווחים: סיטרואןC אליסה (Elysée) החדשה, וסיטרואן C4L.


בניגוד לנוהג בשוק הסיני או הרוסי, האות L אינה מייצגת את (רק) המילה LONG ומחייבת המצאות בסיס גלגלים ארוך (בכמה ס"מ מכובדים), אלא מתייחסת למונח 'לאונג'. כלומר, הרבה יותר פינוקים (גם טכנולוגים) שנתפרו עבור המשפחתית ליושבים בשתי השורות. זוהי המכונית הראשונה של סיטרואן שפותחה במרכז העיצוב של שנחאי, תיוצר במקביל גם ברוסיה, והיא מבוססת על חלק מהמרכיבים של התאומה מאירופה (פיג'ו), להבדיל העיצוב השונה של הישבן והיצע המנועים.


במקום מנועים קטני-נפח וחסכוניים, או לוגמות סולר גמישות, סיטרואן רוצה לפנות לקהל בעל אמצעים, או משפחות מנהלים שמעוניינות ברכב באווירה יוקרתית במחיר נגיש. על כן, שלוש יחידות הכוח שהותקנו לה בחזית מתחילות בגרסת 135 כ"ס, עולים ל-150 כ"ס ועד 170 כ"ס במהדורה היקרה ביותר. השידוך לא יהיה אגב לתיבות רובוטיות, אלא לאוטומטיות ששה הילוכים, והאבזור כולל ריפודים מהודרים, בלו-טות' מובנה, מערכת שמע משוכללת, מפשירי אדים למראות הצד, מצלמת ראייה לאחור ועוד.


המכונית המקבילה, סיטרואן אליסה, למעשה ממשיכה את קודמתה, שתוכננה על בסיס סיטרואן ZX, אי שם בתחילת שנות ה-2000 ולאחר מכן על הקסארה. מכונית זו תורכב בספרד (בעיר ויגו) ותופץ גם למדינות המזרח התיכון. היא תציע מרחבים גדולים מאוד - בסיס גלגלים של 2.65 מ', ותא מטען של 506 ליטרים. סיטרואן טוענת שהאליסה נבחנה בתנאים קשים ברחבי העולם, והותאמו לה מערכות בקרה ומתלים המעניקות לנהג נוחות והתנהגות כביש מהגבוהות בסגמנט המשפחתיות.


נוכח השינויים הכלכליים בתעשיית הרכב, מכוניות אלה נשלחות לפתות לקוחות בנקודות מגוונות ברחבי העולם ובעיקר בסין המתפתחת בקצב מדהים. מיבואנית סיטרואן לישראל 'דוד לובינסקי', נמסר לוואלה! רכב כי דגם האליסה בכל אופן, צפוי להגיע ארצה ברבעון הראשון של שנת 2013.

סיטרואן C4 וסיטרואן C אליסה. אתר יצרן
סיטרואן C4 וסיטרואן C אליסה/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully