וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנטלי המהירה בעולם

מנוע ששה ליטרים טורבו עם 48 שסתומים ו-616 כ"ס, מעניק לבנטלי GT קונטיננטל ספיד מהירות מרבית של 330 קמ"ש, ואת הזכות להיות המהירה ביותר במותג מיום הווסדו

בנטלי תערוך בכורות נפרדות למכונית המהירה ביותר שלה, ה-GT ספיד קונטיננטל החדשה. אחת מהן תהיה לקראת תערוכת פריז, אבל עוד קודם נראה אותה ב-28 ביוני במסגרת 'פסטיבל המהירות בגודווד', בידיהם של נהג הראלי יואה קנקונן הפיני, ונהג הפורמולה 1 לשעבר דרק בל מבריטניה. לא במקרה אלה נבחרו להוביל את הקמפיין, שכן זוהי הבנטלי ספיד המהירה ביותר שאי פעם יוצרה, והכבוד לחנוך אותה חייב היה ליפול בידי צמד נהגים סופר-מנוסים.

בנטלי GT ספיד החדשה, מטבעה, פונה לנהגים עם הרבה מאוד כסף וזמן לחשוף את התכונות שלה על מסלול המירוצים. המנוע האדיר שלה, ה-W16, מייצר מנפח של ששה ליטרים טורבו כפול (48 שסתומים) הספק מרבי של 616 כ"ס ב-6,000 סל"ד, ו-80.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד. נעיצת הדוושה הימנית ברצפה תשגר אותה בישורת ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות, ואם ממשיכים ללחוץ עליה עד הקצה, היא תגיע ל-330 קמ"ש.

תיבת ההילוכים מגיעה מחברת ZF, ולזו שמונה הילוכים ותפעול מגלגל ההגה. בנטלי כיילה את התמסורת האוטומטית כדי לאפשר ל-GT ספיד להתנהג הן בצורה רגועה, אבל גם לשעוט קדימה בדהרה על ידי קיצור יחסי העברה. מנוע כזה יגידו דורש חבית דלק בהישג יד, אולם בקרה אלקטרונית מפקחת על צריכת דלק בתחום ה"נורמלי" (כלומר בסביבות 6 ק"מ לליטר), ומצליחה לרשום בחסותה שיפור של 12 אחוזים לעומת ה-GT ספיד קופה הקודמת.

המתלים שופרו בצורה משמעותית, והחישוקים בקוטר 21 אינטש, מולבשים על צמיגי 'פירלי פי-זירו' בחתך של 275/35. מערכת ההנעה הכפולה מקבלת כהרגלה תמיכה מדפרנציאל מוגבל החלקה, בקרת יציבות מתוחכמת, סיוע לבלימה ובקרת משיכה עם שלושה מצבים. המחיר ל-GT ספיד החדשה יעמוד על 230 אלף יורו, שהם כ-1.2 מיליון שקלים לפני מס.

מכוניות ה-GT' ספיד' המודרניות נוצרו בהשראתן של הדגמים הראשונים ב-1923, והן משקפות רעיון טכנולוגי בן 100 שנים. מנועי השלושה ליטר של בנטלי היו חזקים דיו לרגש את שוחרי הביצועים אבל מייסד החברה, וולטר אואן בנטלי, זיהה פונטציאל וביקוש למכוניות תחרותיות והקים לאחר מכן את מהדורות ה-SPEED. אלה צוידו בשני קרבורטורים ויחס דחיסה גבוה מאוד במנוע שבתמורה העניקו להן יכולות מרשימות. 84 שנים מאוחר יותר, הגיעה הבנטלי GT ספיד ברוחה והמציאה את הסדרה מחדש. כבוד.

עוד הרבה על בנטלי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully