וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית היברידית יכולה להיות סקסית

חברת אימפריה הבלגית קיבלה מכת חשמל וחזרה לחיים. תשווק מכונית ספורט היברידית בעלת חזות קלאסית ו-343 כ"ס. רטרו-אקולוגי? נשמע טוב

בין 1906 ל-1948 פעלה חברת מכוניות בלגית בשם אימפריה (Imperia). היא לא זכתה להצלחה כבירה על אף מגוון רחב של מכוניות, אולם לבסוף זכתה לדקות התהילה שלה בזכות מסלול מבחן מהפכני באורך שלושה וחצי קילומטרים, שהיה תלוי לעובדי המפעל המרכזי בטרוז מעל הראשים - על תקרת המתקן. ב-2008 שוקמה על ידי מספר משקיעים, וכעת מנסה לחזור ולפלס דרכה כיצרנית פרטית וקטנה עם מכונית ספורט היברידית: GP אימפריה.

ה-GP היא מכונית הממזגת בין הופעה חיצונית קלאסית של שנות ה-40 וה-50 לטכנולוגיות מהעידן הנוכחי. ממבט כללי דומה שהיא נוסדה על פי קווי המתאר של יצרנית המכוניות הבריטית 'מורגן', למשל, ויש לה גם את הבוטות של מכוניות הדראג האמריקניות מהשכונות. אפשר גם לציין שהיא קצת מזכירה את בנטלי בחזית (יחידות תאורה).

המידות, המשקל ועוד כמה מרכיבים חשובים לגביה לא פורסמו, כנ"ל תמונת תא הנוסעים המסקרנת. ידוע כי היא מבוססת על שלדת פלדה והיא תעניק איזון מצוין בין התנהגות לנוחות, והקבינה עמוסה בפריטים בגוון רטרו יחד עם מערכות חדישות שחלקן מיוצרות בגרמניה.

המנוע ההיברידי שלה הוא 1.6 ל' טורבו (26.4 קג"מ) בעל תפוקה של 210 כ"ס המשודך למנוע חשמלי המוסיף עוד 134 כ"ס ו-30.9 קג"מ. התוצאה הסופית, בשיקלול כלאיים, מחלץ מה-GP הספק מרבי של 345 כ"ס ו-56.9 קג"מ העוברים לגלגלים מאחור דרך תיבת הילוכים אוטומטית. זו מאיצה אותה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות.

אפשר כמו בכל רכב היברידי, לנצל את המנוע החשמלי לטווח מוגבל עד שהסוללות (לית'יום יון) מתרוקנות. המרחק המרבי הוא 61 ק"מ, ואת טעינת הסוללות ניתן יהיה לבצע מהבית בפרק זמן של חמש שעות, וכן על ידי אגירת אנרגיה מבלימה. לא ידועה צריכת הדלק הרשמית, אך הערכות כלי-התקשורת בצרפת הן שהיא תגלום ליטר בנזין בכל 13 ק"מ לערך.

אימפריה צברה 300 הזמנות ל-GP ההיברידית, כשכל עותק נאמד ב-100 אלף יורו (חצי מיליון שקלים לפני מס). לא ידוע בדיוק מתי היה תחל למכור אותה, אבל אין ספק שבין משפחתיות חשמליות שגרתיות ומשעממות, ספורטיביות או אפילו מכוניות-על, היא תצליח למשוך הרבה תשומת לב.

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully