וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות אדומות? בית שימוש לציפורים

מחקר שבוצע בבריטניה הסיק כי ציפורים מעדיפות להטיל צואה על מכוניות בצבע אדום. גם כחולות ושחורות חוטפות הרבה, ומנגד הכי פחות מפתה לציפורים הוא צבע ירוק

חושבים לרכוש רכב חדש? בצבע אדום? כדאי שתקראו את זה: מכוניות אדומות מושכות לשלשת ציפורים יותר מכל צבע אחר, כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה בבריטניה. למי שאינו מודע להשלכות, נזכיר כי זהו אחד החומרים המזיקים ביותר למעטפת החיצונית של הרכב.

יותר מ-1,100 מכוניות לקחו חלק במחקר שהתפרש על פני יומיים. בסיומו, התברר כי 18 אחוזים מסך כל הלשלשת שהוטלה על מכוניות הייתה מכוונת אל צבעים אדומים, 14 אחוזים על מכוניות בצבע כחול, לאחר מכן ברשימה צבעים שחורים (11 אחוזים), לבן (7 אחוזים), וכסוף או אפור (3 אחוזים). הצבע שנותר כמעט ללא סימני צואה עליו היה ירוק, עם אחוז אחד בלבד בקרב המכוניות המשתתפות.

לשאלה מדוע הן מעדיפות להתפנות דווקא על מכוניות בצבע אדום, אין תשובה ברורה. הנהגים שתרמו את המכוניות שלהם למחקר העלו כמה תאוריות מופרכות (אם כי מעניינות) לנושא. אחד מהם, נהג לקסוס אדומה, משוכנע שהציפורים מבחינות בהשתקפות של עצמן על גג המכונית, וככל שהצבע עמוק יותר והרכב נקי ומבריק, כך תגובתן תהיה חריפה יותר. עוד כמה תאוריות טענו כי צבע אדום מסמל עבורן סכנה, ולכן הן מתנהגות בתקיפות ומטילות "פצצה".

"אנחנו יודעים שציפורים נמשכות לצבעים מסוימים במשחקי חיזור. אבל לשלשת על מכוניות זו תופעה שקשורה למיקום שבו אתה מחנה את הרכב", כך דובר השירות הזאולוגי בבריטניה. עוד הוא מוסיף כי "ברור שאם הרכב חונה תחת עצים, הסיכוי גבוה יותר לספוג שאריות צואה".

חלק אחר של המחקר בדק כמה אנשים טורחים בכלל לנקות את המכונית מלשלשת ציפורים. רק 17 אחוזים השיבו בחיוב כי שטפו את הרכב מיד לאחר מכן, 20 אחוזים הגיבו באיחור של כמה ימים, ו-55 אחוזים אמרו שהם ימתינו לשטיפה האוטומטית הבאה.

במחקר טרחו לציין גם צדדים חיוביים של לשלשת ציפורים. זהו אחד מההרכבים הטובים ביותר לדישון אדמה מסתבר, וגיישות ביפן משתמשות בצואה גם למסכות פנים ולהסרת כתמים עקשניים מביגוד. אולי כדאי לכם לשים דלי על גג המכונית בפעם הבאה.

עוד חדשות ומחקרים בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully