וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכב שלכם סופר קילומטרים או מיילים?

27.6.2012 / 7:15

רכש רכב מאלבר עם 35,000 ק"מ, אך גילה כי הרכב עבר 35,000 מייל ויפוצה. אלבר: מקור הטעות אינה אצלנו

לפי אילו ערכי מדידה עובד הרכב שלכם? א' שרכש רכב משומש מאלבר גילה לתדהמתו כי 35 אלף הקילומטרים הם בעצם 35 אלף מיילים. הרכב יוחזר לחברה והרוכש יפוצה ברכב חדש. מקרה שהיה, כך היה.

ב-28 במרץ השנה, ניגש א' (השם שמור במערכת) אל אחד ממגרשי חברת הליסינג 'אלבר' לשם רכישת רכב משומש. א' מצא רכב מסוג שברולט קרוז משנת 2010 לטעמו, בעיקר בזכות הקילומטראז' הנמוך אותו צברה - 35,200 ק"מ בסך הכל. א' שילם, קיבל את הרכב ונסע מרוצה לדרכו.

אולם, ימים אחדים לאחר הרכישה, החל הרכב להשמיע רעשים שונים ולכן הובהל למוסך מורשה יבואן. במסגרת הבדיקות שנעשו לרכב, גילו עובדי המוסך ל-א' כי רכבו אינו בדיוק כשסבר בעת הרכישה – מד המרחק של הרכב כוייל כך שיציג מילים במקום קילומטרים. מכאן שהרכב עבר מרחק אמיתי של כ-60 אלף קילומטרים ולא כ-35 אלף כפי שסבר א'.

א' המופתע פנה אל עו"ד מאור בן דויד ואף אלינו בדרישה לסיוע ובפניה משותפת לחברת אלבר ממנה נרכש הרכב, סיוע כזה אכן הגיע ובמהירות יש לציין. חברת אלבר ערכה בדיקה למקרה המדובר, אך למרות שלטענתה מקור הטעות אינו בידיה וכי כלל לא ידעה על הטעות, הציעה ל-א' להשיב לה את הרכב, לקבל במקומו רכב זה עם קילומטראז' אמיתי כפי שסוכם ואף תפצה אותו ב-3,000 שקלים תמורת העברת מערכת הגז אותה התקין בקרוז אל הרכב החדש ואף תוסיף 1,000 שקלים שכר טרחת עו"ד.

בניגוד למקרים רבים בהם טיפלנו, לטעמנו אלבר נקטה כאן גישה חיובית וראויה להערכה בתגובתה למקרה הנדיר - התנהגות הוגנת שאינה נפוצה במחוזותינו.

ובכל זאת, איך נמנעים ממקרים דומים? זיוף של לוחות המחוונים אינו תופעה נדירה וכבר דיווחנו מספר פעמים על עסקאות שבוטלו בשל כך ועל בתי עסק שנקנסו לאחר שאפשרו שינוי במדי המרחק של כלי רכב. אולי גילויו של זיוף זה אינו קל כלל, כאשר אין למעשה זה חשד מקדים. לכן, לפני רכישת רכב משומש, ההמלצה הגורפת היא לבצע בדיקה מקיפה של הרכב במכון בדיקה ואו במוסך מומחה לדגם הרכב. שם, מלבד הבדיקה הסטנדרטית, המכונאים ידעו להשוות את הבלאי של הרכב למרחק הנסועה המופיע בלוח המחוונים - אלה אמורים להלום זה את זה. רכב בלוי (מצב מנוע, צמיגים, תא נוסעים, בולמי זעזועים, תושבות מנוע וכו') מדי ביחס למרחק נסיעה קצר או להיפך, צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

תגובת חברת אלבר לטענותיו של א' בעניין מד האוץ:

המדובר ברכב שכלל הנראה, בשל טעות שמקורה אינו בחברת אלבר, הוחזר לחברה כאשר מד האוץ שלו מצויין במיילים ולא בקילומטרים כמקובל. עם קליטת הרכב באלבר, גם עובדי החברה לא הבחינו בטעות ובשל כך גם לא גבו מחוכר הרכב חריגת קילומטרים, אותה אמור היה לשלם בגין הנסועה החריגה. המדובר בסכום של כמה אלפי שקלים.

החברה הבהירה ללקוח שרכש את הרכב כי מדובר בטעות בתום לב וכי גם היא עצמה ספגה אבדן הכנסות בשל השינוי במד האוץ, שיכול אגב להיעשות ברכבים מסוימים בלחיצת כפתור על ידי הנהג. על מנת לפעול לשביעות רצון מלאה של הלקוח משירותי אלבר, ולסיים את הפרשה ברוח טובה, הגיעה החברה להסכמה עם הלקוח שאלבר תחליף לו את הרכב לרכב אחר מאותו דגם ושנת ייצור, כאשר מכסת הק"מ שתהיה ברכב שיקבל לא תעלה על 35,000 ק"מ, כפי שהיה המצג כלפי הרכב המקורי שנרכש.

בנוסף אלבר תשלם ללקוח 3,000 שקל בגין העברת מערכת ההנעה בגז שהלקוח התקין ברכב לרכב החדש וכן שכר טרחת עורך דין בסך 1,000 שקל.


עקצו אתכם? רימו אתכם? פנו אלינו ונסה לסייע

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בוואלה! רכב

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully