וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבים על קורקינט לא תקני? אין לכם ביטוח

27.6.2012 / 11:19

שינוי בחוק הפלת"ד קובע: במעורבות בתאונה על קורקינט או אופניים חשמליים שאינם תקניים, דינו של הרוכב כדין נוהג ברכב ללא ביטוח

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה לאחרונה תיקון לחוק הפלת"ד (פיצוי לנפגעי תאונות דרכים) תיקון חשוב, לו יש השפעה מכרעת על הכיס של כולנו: כל מי שנוסע על כלי שחורג מהגדרות משרד התחבורה, דינו יהיה כדין מי שנוהג במכונית ללא ביטוח.

עפ"י התיקון לחוק החדש, כל רוכב שייפגע תוך כדי רכיבה על כלי שאינו עומד בהגדרות (קורקינט מונע חשמל או בנזין או אופניים חשמליים שאינם עומדים בדרישות התקן), יאלץ לממן מכיסו את עלויות ההוצאות הרפואיות במקרה של תאונה. התיקון מסדיר סופית גם את האחריות של הרוכב כלפי גופו של אדם הנפגע ממנו (במקרה של דריסה) - על פיו, הנפגע יקבל פיצוי מקרנית (הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים), והיא מצידה , לאחר ששילמה את הפיצוי, תתבע את הרוכב בגין כל הכספים ששילמה לנפגע.

בהתאם להגדרות משרד התחבורה, משקלו של קורקינט חשמלי תקני אינו עולה על 12 ק"ג ומהירותו המותרת היא עד 12 קמ"ש, והספקו המקסימלי 100 וואט. אופניים חשמליים מורשים להיות בעלי הספק מרבי של 250 ואט ולהגיע למהירות מקסימלית של 25 קמ"ש.

ומה הדין במקרה של פגיעה של אדם בעצמו או באחר תוך כדי נסיעה על כלי חוקי? מתשובת משרד המשפטים עולה, כי אדם שנוסע על קורקינט, למשל, ונפגע מרכב חולף, ייחשב כהולך רגל ובעל הרכב יצטרך לפצות אותו. אם אדם נוסע על קורקינט (חוקי ותקני) ופוגע בהולך רגל, אזי זה לא ייחשב תאונת דרכים (התנגשות של שני הולכי רגל זה בזה אינה מוגדרת כתאונת דרכים).

עפ"י תגובת משרד המשפטים הצעת החוק מבקשת לקבוע, כי כלי רכב שאינם יוצרים סיכון תחבורתי או שהסיכון מהם קטן, לא ייחשבו "רכב" לצורך חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולכן אירוע של פגיעה תוך שימוש בהם לא ייחשב "תאונת דרכים". הכלים שבהם מדובר הם: סגווי, קורקינט חשמלי על פי תקנות התעבורה, קלנועית על פי תקנות התעבורה, אופניים עם מנוע עזר לפי פקודת התעבורה. זאת, משום שמדובר בכלים קטנים, איטיים, שלא אמורים כלל לנסוע בכביש ולכן אינם טעונים רישיון. כלומר, הם לא יוצרים סיכון תחבורתי ולכן החוק לא צריך לעסוק בהם.

בהתייעצות שערכנו עם עו"ד אסף ורשה, מומחה לדיני ביטוח ונזיקין, מסר זה כי התיקון לחוק צריך להדיר שינה מעיניהם של הרוכבים על הכלים שחורגים מההגדרות התקן, שכן לא צריך יותר משנייה אחת של חוסר תשומת לב, כדי להיקלע למצב בו הרוכב יאלץ לממן מכיסו את עלויות הטיפולים שיינתנו לו (יכולים להסכם במאות אלפי שקלים) ואף להתמודד עם תביעה מצד קרנית ותשלום פיצוים להולך הרגל הנפגע.

עוד מקרי משפט וביטוח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully