וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש ראשון עם שברולט קרוז טורבו

28.6.2012 / 12:50

החודש הראשון עם שברולט קרוז טורבו מביא את מד המרחק לכדי 9,000 ק"מ ומגלה תשומת לב רבה מהסביבה וגם חיסכון בדלק

שימוש במכונית חדשה בחיי היומיום מצריך ברוב המקרים תקופת הסתגלות קצרה לכל השינויים והחידושים וגם הקרוז שהגיעה אלינו בחודש שעבר למבחן ארוך טווח אינה שונה כאן. מיד עם קבלתה, היא הוכנסה לתפקיד "המכונית המשפחתית" אולם, התקופה המדוברת התגלתה כקצרה במיוחד עמה - היא לא מציעה חריגות משמעותיות מהסטנדרט המקובל.

להיפך, בזכות שורת התועלות שלה, ההתאקלמות אליה הייתה מהירה למדי. לדוגמה, המרחב בתא הנוסעים שנובע מאורך כללי של 4.6 מטר וכן מבסיס גלגלים של 269 ס"מ יותר ממספק שני מבוגרים מלפנים ושני ילדים מאחור במושבי בטיחות. תא המטען מצדו עם 450 ליטרים, בולע את הקניות השבועיות בסופר ללא שום קושי. אולם בשל עומקו, לעתים קשה ללכוד את הפריט שהתגלגל פנימה ללא השתחלות.

את מנוע ה-1.4 ליטר טורבו שלה אנו מכירים כבר היטב ממבחן הארוך טווח שערכנו לאופל אסטרה (ישנם הבדלים רבים בין המכוניות. למרות הפלטפורמה הזהה, כיול המתלים שונה, התנהגות הכביש, עיצוב תא הנוסעים וכו'). 140 הסוסים שלו ומעט יותר מ-20 הקג"מים שלו מאפשרים לקרוז להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש בזמן סביר של 8.3 שניות - מהר בהרבה מזה של גרסאותיה האטמוספריות. כמו כן, למרות השימוש האינטנסיבי שלנו בה בעיקר בתחומי גוש דן, הקרוז שמרה על צריכת דלק ממוצעת של 11.5 קילומטרים לליטר. מכאן שבחודש הראשון עמה צרכנו כ-260 ליטר דלק בעלות של כ-1,900 שקלים.

למרות העובדה ששברולט קרוז אינה מכונית חדשה בשוק המקומי ודי הורגלנו לראותה באלפיה על הכביש, גרסת הטורבו, בעיקר אולי בזכות המדבקות שעל צדי הגוף, אך גם הודות לחישוקים הגדולים ולשינויי העיצוב הקלים, מושכה תשומת לב רבה מהסביבה. כמעט מדי יום אנו נשאלים אודותיה מנהגים סקרנים – שאלות על צריכת הדלק (גרסאות ה-1.6 וה-1.8 מסתבר אינן חסכוניות במיוחד), המחיר ( תשובה של 130-140 אלף שקל גורמים להרמת גבה אצל השואלים) ועלות הטיפול במוסך (לזה טרם הגענו).

תקלות או ליקויים לא נמצאו בה החודש, אך רגעים ספורים לפני כתיבת שורות אלה, פרסמה ג'נרל מוטורס קריאה לתיקון לשברולט קרוז טורבו לשם החלפת מגן המנוע התחתי. כמעט חצי מיליון יחידות מסביב לעולם ו-701 יחידות בישראל, כאשר הקרוז שלנו יתכן ונמצאת בניהן. אולם טרם קיבלנו קריאה רשמית מצד UMI לשם ביצוע הקריאה לתיקון.

שברולט קרוז טורבו. קובי ליאני
שברולט קרוז טורבו/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: אחת התכונות הבולטות לטובה בקרוז היא ההתנהלות הדינמית בזכות השימוש במנוע טורבו. לא מדובר כמובן במכונית ספורטיבית, אבל הנסיעה בה מרגישה בטוחה בזכות העובדה שתחת רגל ימין נמצא מספיק כוח כדי לייצר עקיפות מהירות ובעיקר כדי לשמור על קצב נסיעה מהיר גם בעליות חדות וממושכות.

נוחות מושבים: מושבי הקרוז מפנקים מאוד, בטח שבגרסת ה-LTZ שהגיעה אלינו למבחן. לזו מושבי עור כורסאתיים ונעימים, כמו שהאמריקנים אוהבים, אך היינו שמחים לקבל בהם קצת יותר תמיכה לגב התחתון. מאחור נוח מאוד גם כן. יש מקום לרגליים ויש תמיכה טובה בגוף.

רעשי מנוע, דרך, רוח: הקרוז התגלתה כמכונית שקטה יחסית. יחסי ההעברה הארוכים בתיבת ההילוכים מאפשרים למנוע לפעום בסל"ד נמוך בשיוט ובכך להימנע מרעש מיותר מכיוונו. אולם כשדוחקים אותו במעלה הסל"ד, קולו מתגבר אך לא לרמה מטרידה. רעשי רוח חלושים מופיעים רק מעל ל-130 קמ"ש וגם מרבים רעשי הכביש לא מצליחים לחדור פנימה.

צריכת דלק: שיוט רגוע עם הקרוז על בקרת השיוט וסביב המהירות החוקית הציב לנו את המד על ממוצע של 15 קילומטרים לליטר. אולם בשימוש עירוני תכוף וצפוף, הגענו עד לממוצע של 11.5 קילומטרים לליטר - עדיין טוב מאוד.

נוחות נסיעה: כמו שהאמריקנים אוהבים, המתלים של הקרוז רכים, רכים מאוד. זה אומר שהיא נעה על הכביש בסוג של נינוחות, אבל זו לא תמיד עולה בקנה אחד עם איכות הסלילה המקומית שלנו. המתלים הרכים האלה לא מצליחים לטפל באופן מושלם בשיבושים קשים או בפסי האטה וגורמים לחבטה שנובעת מסגירה מהירה של מהלך המתלה.

מיזוג אוויר: אולי זה בגלל הצבע השחור של רכב המבחן ואולי בגלל השמש הישראלית, אבל מערכת המיזוג של הקרוז מצריכה קצת סבלנות בימים החמים. כאשר הרכב מוחנה בשמש ישירה, דרושות למערכת המיזוג דקות ארוכות כדי לקרר את תא הנוסעים וגם אז בהפעלה בעוצמה מלאה על קור נמוך. כמו כן, מצאנו פער גדול מדי בעוצמת האוורור בבין המצב החזק ביותר לאחד מתחתיו וגם נטייה של המערכת לכבות את המיזוג כשהמנוע נדרש להפיק את מרב כוחו.

התנהגות: בהמשך לסעיף הנוחות, הקרוז עם מתלים רכים שכאלה מוותרת מראש על סעיף הספורטיביות ואל תתנו לאותיות הדגם RS ליצור ציפיות שווא. ההגה קליל, תחושתו מנותקת וההעדפה הכללית היא לנסיעה רגועה ונינוחה.

בטיחות ואלקטרוניקה: סעיף בו הקרוז חזקה מאוד. 10 כריות אוויר יש לה ולא, אין לנו שום כוונה לבדוק את יעילותן במבחן זה. אל נתון מרגיע זה מצטרפת גם בקרת יציבות שדרוכה תמיד להתערבות במקרה של החלקה וגם מערכת ABS טובה.

בלמים: עוד במבחן הראשוני שערכנו לקרוז, הערנו על בלמיה החלשים וגם כאן אין שינוי בחות הדעת. דוושת הבלם ספוגית בתחושתה ויש ללחוץ עליה בכוח ולאורך מהלך ארוך כדי להפיק נשיכה בבלמים. אולם גם אז מדובר ביכולת האטה לא מרשימה וגם העמידות של הרפידות בחום לוקה. לטעמנו, הבלמים הם נקודת החולשה העיקרית של הקרוז ומן הראוי שהיצרן ייתן לכך את הדעת.

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

'לייק' אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

שברולט קרוז טורבו. קובי ליאני
שברולט קרוז טורבו/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully