וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשי מאסר כבדים למעורבים בתאונות קשות

28.6.2012 / 8:00

ענת הרמוס שגרמה לתאונת דרכים קטלנית ויחיאל קרני שגרם לתאונה קשה נשלחו למאסר של שמונה ושישה חודשים

החמרה ביחסו של בית המשפט למעורבים בתאונות דרכים קשות. בית המשפט עליון דחה את בקשתה של ענת הרמוס לערער על עונד המאסר שנקבע לה על ידי בית הדין לתעבורה, אך קיצרו מעשרה לשמונה חודשים. בתאריך 29.03.2009 גרמה ענת הרמוס לתאונה קטלנית בה נהרגה לימור קולמן ובעלה וילדיה נפגעו.

בית משפט השלום גזר עליה עשרה חודשי מאסר בפועל במסגרת עסקת טיעון כנגד נהיגה בחוסר זהירות וגרימת מוות ברשלנות. אולם הרמוס בחרה לערער על כך בבקשה להתחשבותה במצבה המשפחתי - גידול ילדי המשפחה נפל על כתפיה לאחר שאב המשפחה לא הביע עניין לגדל את ילדיו. אולם כאמור, דחה בית המשפט העליון את בקשתה ושלח אותה למאסר בפועל. "...ניתן בנקל להבין את מצוקתה האישית...מנגד עומד האינטרס החברתי בהטלת ענישה מחמירה בגין גרימת מוות ברשלנות". לאור זאת, ראה בית המשפט העליון לקבל את פסק הדין הקודם שקבע עונש מאסר בפועל, אך הפחית את זה לשמונה חודשים במקום עשרה.

6 חודשי מאסר לנהג האוטובוס יחיאל קרני

בהכרעה נוספת של בין המשפט העליון, נהג נוסף שהיה מעורב בתאונה קשה נשלח למאסר בפועל. בתאריך 1.10.2008 חצה יחיאל קרני, אז נהג אוטובות רמזור אדום בסמוך לישוב שהם, לאחר שזה פעל במשך כ-24 שניות ופגע ברכבה של קרן אוחנה, בזמן שברכב שהתה גם בתה בת ה-4. השתיים סבלו מפגיעות קשות מאוד ואושפזו למשך חודשים בשל פציעתן. הן נזקקו לשיקום ארוך ואם המשפחה סובלת עד היום מנכות בשל התאונה.

בית המשפט המחוזי גזר על יחיאל קרני מאסר של שישה חודשים אשר יומרו בשישה חודשי עבודות שירות ושלילת רישיון למשך 24 חודשים, זאת במסגרת עסקת טיעון בה הודה קרני בנהיגה רשלנית, חציית צומת באור אדום וגרימת נזק וחבלה של ממש. אולם קרני ערער על חומרת עונש זה לבית המשפט. אולם, בית המשפט בחר שלא לקבל את ערעורו ואף ביטל את ההקלה בעונש והשית עליו מאסר בפועל של שישה חודשים והאריך את תקופת השלילה ל-40 חודשים, זאת למרות וותק נהיגתו והיותו התומך הכלכלי היחיד במשפחתו.

"אינני מקבל את קביעתו של בית המשפט קמא כי יש לראות בנהיגתו של קרני היסח דעת רגעי. שלא כדעתו של בית המשפט קמא, אני סבור כי אין לראות בהתנהגותו של נהג אוטובוס אשר נוסע במהירות רבה אל תוך צומת מרומזר באור אדום, היסח דעת רגעי, וכי יש לראות בהתנהגותו התנהגות פרועה ומסוכנת... נדמה כי בית המשפט קמא נתן משקל יתר לנסיבותיו האישיות של קרני בהשליכן על השיקולים לקולא בעניינו". כך מפסק הדין של השופט סטולר.

עוד ענייני משפט וביטוח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על תאונות דרכים בפורום הרכב של וואלה!

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully