וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס מציגה סטיישן CLS

אחרי שלוש שנים של הכנות מרצדס חושפת את ה-CLS שוטינג ברייק המעוצבת, עם צללית של מכונית ספורט ושימושיות של מהדורת סטיישן. ויש גם רצפה מעץ דובדבן

מרצדס חוקרת כבר שנים רבות צורות שונות ומשונות של מרכבים מצודדים ויוצאי דופן, ומה שהחל ב-2004 עם ה-CLS ממשיך כיום אל מרכב ה'שוטינג ברייק' שהוא הפניה אל תצורת סטיישן ספורטיבית לאותה מכונית סלון מפוארת. הקונספטים עבורה הוצגו בהדרגה במשך ארבע השנים האחרונות כשהראשון נחנך בפריס 2008, והאחרון שבהם ב-2010. כשבוחנים את התוצאה הסופית בתום כל השינויים, אפשר לומר כי סטיישן פשוט לא חייבת להיות משעממת על פי שיטת החשיבה של דיימלר.


ה-CLS שוטינג ברייק היא בסופו של דבר מכונית חמש דלתות דמוית קופה, אבל שימושית יותר מגרסת הסדאן (אך פחות מ-E קלאס סטיישן). רמת הפאר שלה יכולה לייצג בקלות מבנים יוקרתיים בזכות שימוש בדיפוני עץ ברצפת תא המטען (בגוון דובדבן), וטכנולוגיות בידור שיעשו מהסלון שלכם בדיחה. התקרה הכפופה כמובן גוזלת משהו מהיכולת לשאת מאחור אנשים גבוהים שפדחתם תגלח את ריפודי הגג, ומכווצת את נפח הטעינה, אך עדיין היא מציעה 590 ל' של נפח ועד 1,559 בקיפול המושבים.


היא מבוססת על ה-CLS החדשה בכל האספקטים, ואורכה צומח ממש בקטנה ל-4.95 מ' והרוחב הוא 1.88 מ'. העיצוב החיצוני משנה רק את המבנה של הישבן ומסדר לה עכוז מסורתי שטוח ונגישות אל פתח הטעינה להקלה על נשיאת ציוד. הזוויות לעומת זאת, בייחוד ליד קורות המרכז, קצת יותר קמורות כלפי קו המותניים ומעניקות למתכננים את האפשרות לשפר את שדה הראייה לאחור.


המנועים יחלו בגרסאות טורבו דיזל 2.1 ל' עם 200 כ"ס, אל יחידות עם 260 כ"ס. מנועי הבנזין יספקו מנעד מגוון וחזק עם תפוקות שנעות בין 300 ל-400 כ"ס כשבהמשך תצטרף אליה גם גרסת ה-AMG המצוידת במנוע 6.2 ל' שמונה צילינדרים ו-520 כ"ס. התיבה תהיה מסוג ספיד-שיפט עם שבעה הילוכים ושלושה מצבי ניהוג (חסכון, סטנדרט וספורט) במהדורות רגילות ואילו ה-AMG תזין את ההנעה האחורית בסיוע תיבת הילוכים כפולת מצמד ותאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות. ביצועים רשמיים יפורסמו לקראת תערוכת פריס, מועד בכורתה העולמית.

מיבואנית מרצדס לישראל נמסר לוואלה! רכב כי "כלמוביל מעוניינת לספק לשוק הישראלי את כל דגמי מרצדס כולל רכבי קצה וספורט מסדנאות AMG. במקרה של ה-CLS שוטינג ברייק, כלמוביל בוחנת את הנושא ובהתאם לביקוש ומחירי היצרן תחליט לגבי הבאת הרכב לישראל."

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully