וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי R8 חשמלית קובעת שיא עולם על מסלול

הגרסה החשמלית של מכונית העל הגרמנית קבעה שיא על הנורבורגרינג נורדשלייפה המאתגר וסיימה הקפה בזמן של 8:09 ד'. נהג המבחן: "מסלול קשוח, המכונית יותר"

בחוסר רצון נאלץ לקבל את העבודה שגם הספורט המוטורי מתחבר לרשת החשמל, והופך יותר ויותר חרישי וידידותי לסביבה. המכוניות תהיינה פחות מרגשות לחושים, מתחשבות יותר בערכים של זיהום אוויר ואפילו חסכוניות ליצור, אבל לפחות נתנחם בכך כי הן תשמרנה ביצועים גבוהים - כפי שמוכיחה אודי R8 אי-טרון החשמלית שקבעה שיא חסר תקדים לרכב תחרותי על מסלול הנורדשלייפה בנורבורגרינג.

הזמן שהשיגה מכונית-העל הגרמנית לה הספק חשמלי של כ-376 כ"ס (85 קג"מ), בהחלט עורר התפעלות בקרב הנהגים, שכן זה נעצר על 8:09 שניות. במושב הנהג ניווט אותה אל השיא מנהל הפיתוח של קבוצת אודי מיכאל דיק, שאמר בסיום ההקפה כי "התוצאה הזו מוכיחה שאנחנו בכוון הנכון עם מכוניות ספורט חשמליות", והוסיף וחיזק: "עבורנו הנעה חשמלית איננה פשרה, אלא משדרת אמוציות וספורטיביות".

המסלול שאורכו כמעט 21 קילומטרים הוא ברומטר לכל מכונית עם יומרות דינאמיות. השיא הנוכחי למכונית אקזוטית המצוידת במנוע בערה שייך כיום לגומפרט אפולו ספורט, שקבעה 7:11 ד' בסיועה של חטיבת כוח של אודי המחלצת 700 כ"ס, ומאיצה אותה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות ועד מהירות מרבית של יותר מ-330 קמ"ש.

לאי-טרון החשמלית להבדיל, לוקח עוד שניה להגיע ל-100 קמ"ש, ומהירותה המרבית עומדת על 250 קמ"ש.

אודי לא הסתפקה רק בשיא הזה אגב. מיד לאחר מכן עלה למושב הנהג מרקוס ווינקלהוק, אחד מנהגי המירוץ של קבוצת הלה-מאן המשנית של אודי בשנה הנוכחית. ויינקלהוק בדק את הישגיה כשהיא מוגבלת למהירות של 200 קמ"ש, והצליח בשני ניסיונות לרדת מזמן של 9 דקות. "אודי R8 אי-טרון היא כמובן אינה מכונית מירוץ, ואין לה תוספות אירודינאמיות. אבל עם מרכז כובד נמוך ומנוע חשמלי עתיר כוחות, היא בהחלט הצליחה להרשים אותי" כך צוטט ויינקלהוק.

מיכאל דיק סיכם את האירוע וציין שני אירועים חשובים: ניצחונה של אודי במסגרת מירוץ 24 השעות בלה-מאן בתחילת החודש, ומחויבות החברה להפקת מכוניות חשמליות שתיקחנה את הספורט המוטורי לשלב הבא.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

עוד על מסלול הנורבורגרינג

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אודי  R8 אי-טרון על מסלול נורדשלייפה. אתר יצרן
מרקוס ווינקלהוק ומיכאל דיק עם המכונית השיאנית/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully