וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי - החודש המסוכן לצעירים על הכביש

אחוז הצעירים הנפגעים בחודש זה בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר בשנה ובמיוחד בשעות הלילה המאוחרות. שמואל אבואב: "להגביר את האכיפה באזורי הבילוי"

מנתונים שליקטה 'עמותת אור-ירוק' על פי מאגר המידע של 'הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה', עולה כי חודש יולי הוא המסוכן ביותר לצעירים המבלים בשעות הלילה. בין השנים 2009-2011 נפגעו בחודש זה 302 צעירים בגילאי 15-24, וזאת בהשוואה לממוצע של כ-80 נפגעים ביתר חודשי השנה בשעות שבין 0:00 ל-4:00 לפנות בוקר.

ימי הקיץ החמים מהווים מקור משיכה למוקדי בילוי רבים, ובמסגרת החופשות נרשמת תנועה ערה של צעירים ונהגים צעירים על הכבישים. כך למשל בשנת 2011, נפגעו בחודשי יוני-יולי-אוגוסט 257 בתאונות דרכים ומהם 10 נפצעו קשה ו-2 נהרגו. 111 מתוכם נפגעו כנוסעים ברכב ו-104 כנהגים.

מומלץ לכל המבלים בחופש הגדול והנהגים הצעירים, לעשות שימוש תכוף ככל שניתן בקווי הלילה של חברות האוטובוסים, הפועלים החל מה-28 ביוני במתכונת קיץ עד 4:00 בבוקר. לפי נתונים של מרכז הכנסת בישראל חלה ירידה בכמות הנפגעים באיזורים בהם נוסעים צעירים בקווי לילה כאשר בחיפה נרשמה הפחתה של 39 אחוזים ובירושלים 11 אחוזים.

"הקיץ והחופש הגדול הם תקופה של בילוי עבור הצעירים. הנהיגה בשעות הלילה המאוחרות, בחושך, בעייפות ולעיתים גם תחת השפעת אלכוהול, ביחד עם חוסר הניסיון בנהיגה - כל אלה מציבים את הצעירים בסיכון גבוה להיפגעות בכבישים. על רשויות המדינה להגביר את האכיפה באזורי הבילוי ובמקביל לעודד את הצעירים להשתמש בפתרונות הקיימים כתחליף לנהיגת לילה", כך שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור-ירוק.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully