וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות גרמניות הן הטובות ביותר

הירחון פורצ'ן מונה את עשר המעלות שבזכותן תעשיית הרכב הגרמנית קובעת את רף האיכויות ולא נותנת לאף אחד לערער עליה

הירחון הכלכלי פורצ'ן ערך רשימה של תכונות שלדעתו משקפות הלך רוח בתעשיית הרכב (ובקרב קהל הלקוחות), לפיו מכוניות גרמניות הן בליגה משל עצמן. בגוף הדברים, מובן שניתן לחלוק על קביעה כזאת או אחרת לאור התנסויות אישיות - ובטח על רקע כמה משפטים מקוממים ויהירים. מאידך, הדעה הרווחת היא שגרמניה אחראית לטכנולוגיות מובילות ומכוניות שקבעו אמת מידה מאז ומעולם. לא פלא אם כך שהקנצלרית מרקל תמיד מתועדת מחויכת ונינוחה, כשכל אירופה מתרסקת למרגלותיה.

וכך הם מתמצתים את תעשיית הרכב הגרמנית:

1.מנוע הבערה הפנימי הראשון למכונית פותח על ידי קרל בנץ ממרצדס (דיימלר). פטנט שהומצא ב-1879 ולאחר מכן זיכה אותו באישור פטנט למכונית הראשונה ב-1886.

2.מדינה עם עשרות אלפי קילומטרים ואוטוסטראדה ללא הגבלת מהירות, הופכת בעל כורחה לקרקע המאפשרת התפתחות מכוניות שמסוגלות להתנהל בתנאים כאלה. האוטובאן הוא אחד ויחיד.

3.חוזק מותגים, מחויבות למכוניות נהיגה דינאמיות.

4.מסלול הנורבורגרינג ("הגיהנום הירוק"). מסורת ארוכת שנים של מירוצי מכוניות ונהגים (פטל, שומאכר) אלופי עולם בכל המסגרות. "מדינה שמטפלת בספורט מוטורי במקצוענות מוציאה קבלות במכוניות כביש סדרתיות".

5.טכנולוגיה: מהנדסים ואנשי מפתח בתעשייה מתוגמלים הן בשכר והן בכבוד במדינה שמכבדת את המקצוע. "מהנדסים שמקבלים יד חופשית לעבוד מסוגלים להוציא מכוניות מצוינות. מדינות אחרות מפגרות בתחום הזה".

6."זה די פשוט למען האמת: גרמנים מייצרים מכוניות למדינות מערביות שהכלכלה שלהן מתפתחת בקצב מהיר".

7.שחצנות עם מסרים שיש מאחריהם גיבוי: מודעות כגון "ב.מ.וו היא מכונת הנהיגה האולטימטיבית", או מרצדס שמפרסמת קמפיינים בסגנון "מרצדס, הטוב ביותר - או כלום".

8. ועוד שחצנות: "לפעמים אתה משלם על לוגו או איזה חתיכת בד מסכנה אלפי דולרים. זה לא קיים בשום מקום אחר, אבל זה מוכיח שהם מאמינים במוצרים שלהם", כך עורך פורצ'ן.

9 בין גרסה למפלצת: "אתה יכול לקנות סדרה 5 ב-50 אלף דולרים, אבל בשביל לנהוג ב-M5 אתה צריך חשבון בנק גדול יותר בהרבה. כל כוח סוס שווה לעוד הרבה והרבה דולרים".

10.כולם במקום השני. "ב.מ.וו, מרצדס, פורשה ואודי, נחשבות ליצרניות איכותיות כי הן פשוט כאלה. כל השאר כמו קדילאק, לקסוס ועוד ימשיכו לנסות ללא הועיל".

הרשימה של פורצ'ן נעשתה כמובן עם מעט ציניות, אבל היא בהחלט מדגישה את מקומה של גרמניה בכלכלה העולמית בכלל ומול יצרניות הרכב המתחרות בפרט.

כל המותגים הגרמניים המובילים שצוינו זינקו השנה בכמות המכירות באירופה; אודי קפצה ב-14 אחוזים, פורשה ב-13 אחוזים וב.מ.וו בכמעט 7 אחוזים וכך גם מרצדס. במבט רחב יותר, ישנה כאן סתירה עם מצב השוק העולמי שמכפיף מעבר למכוניות קטנות וחסכוניות ועל רקע החלשות גוש האירו. אבל, בשטח הצרכני היכן שהכסף מדבר (וגם הולך), התוצאות מדברות בעד עצמן והגרמנים ממשיכים להתקדם ולגרוף סכומי עתק.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully