וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר סרג'יו פינינפרינה, מעצב מכוניות פרארי

מעצב העל נכנע למחלה קשה בגיל 85 והשאיר אחריו סדרה של יצירות מפוארות מבית פרארי, מזרטי, פיאט, פיג'ו ולנצ'יה

סרג'יו פינינפירינה, אחד ממעצבי הרכב המשפיעים ביותר בעולם, נפטר היום בגיל 85. האיטלקי מילא שורה של תפקידים בחברה הקרויה על שם אביו למעלה מ-50 שנה, ונחשב לאחד מעמודי התווך של מחלקת העיצוב לצד משפחתו המורחבת שניהלה את הפרויקטים עבור מספר רב של יצרניות, רובן איטלקיות וצרפתיות. זו הפעם השנייה בארבע שנים שהסדנה מאבדת בן משפחה בעקבות דריסתו של אנדרה פינינפרינה ב-2008.

פינינפרינה הצטרף לסדנה בשנות ה-50 לאחר שסיים לימודיו בהנדסת מכונות. בתקופתו, ייצרה החברה עבור מותגים איטלקיים מכוניות אקזוטיות כמו פרארי 250 GT, לנצ'יה בטא מונטה-קרלו ומזרטי קווטרופורטה. כמו כן, הוא סייע לעצב מכוניות קונספט שלא הגיעו לייצור (כולל גרסת סדאן ארבע דלתות) שנמצאות כיום במתחמים לשימור מורשת הסדנה.

המכוניות המפורסמות ביותר של פינינפרינה, וכן המוצלחות שנוהלו תחתיו היו פיאט 124 ספיידר ספורט (1966-1985), אלפא רומיאו ספיידר (עד 1993), פיאט קופה (יחד עם כריס באנגל) ופיג'ו 406 קופה שיוצרה בין 1996 לשנת 2004. גאוותו הגדולה הייתה הפרארי דינו ברלינטה מ-1965, ממנה ביססו ייצור של מכוניות פרארי בעלות מנוע אחורי במשך 40 השנים שלאחר מכן.

ההופעה הפומבית האחרונה של סרג'יו פינינפרינה תועדה ב-2008 במסגרת הכתרתו להיכל התהילה של תעשיית הרכב. בכך הוא הצטרף לאביו, בטיסטה פינינפרינה, מייסד החברה, שהוכתר להיכל בשנת 2002.

פבריציו ג'יוג'ארו, מנהל סדנת 'איטלדיזיין' המתחרה, אומר שהסבת הסדנה מעסק משפחתי קטן ליצרן משמעותי שעובד עם פרארי ופיאט, היא תוצאה של עבודה קדחתנית של סרג'יו ובני משפחתו: "היה לו טעם יוצא דופן בעיצוב וסגנון אופנתי במכוניות. איבדנו חבר אמיתי ואיש מדהים", כך אמר לכלי-התקשורת באיטליה. כיום מנוהלת החברה על ידי בנו, פאולו פינינפרינה.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully